هر کیلو تخم‌مرغ؛ ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان

0
قیمت تخم مرغ
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، قیمت فعلی هرکیلو تخم مرغ را برای مصرف کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس نرخ منطقی هر عدد تخم‌مرغ در خرده فروشی‌ها ۳ هزارتومان است.

به گزارش نبض صنعت، حمیدرضا کاشانی از ثبات نسبی بازار تخم مرغ خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۳۷ تا ۳۸ هزارتومان است.

به گفته وی، هم اکنون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار، تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب به مصرف کننده توزیع می‌شود.

کاشانی قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ برای مصرف کننده را ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها ۳ هزارتومان است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۳۵۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل ۱۵۰ هزارتن از این‌ میزان مازاد بر نیاز کشور است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون بالای ۴۰ هزارتن تخم مرغ صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال به ۴۵ هزارتن برسد.

کاشانی گفت: با توجه به شرایط تامین ارز نهاده‌های دامی، انبارهای تولیدکننده خالی است و اکنون جایگزین مناسبی برای کنجاله نیست. با استمرار این روند پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۱۵ روز آینده، ۳۰ تا ۵۰ درصد تولید کاهش می یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید