صادرات محصولات معدنی از ۱۱ میلیارد دلار گذشت

0
کارخانه فولاد
کارخانه فولاد
بررسی صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۱ ماهه امسال، حاکی از صدور ۴۳‌میلیون و ۷۹۱ هزار تن انواع محصولات به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۹ میلیون دلار است.

به گزارش نبض صنعت، این میزان صادرات از نظر وزنی رشد چهار درصدی و از نظر ارزشی افت پنج درصدی در هم‌سنجی با پارسال نشان می‌دهد.

بیشترین میزان صادرات در این مدت مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به میزان پنج میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار بوده است که سهم ۴۶.۸ درصدی از مجموع صادرات را به خود اختصاص داده است.

پس از آن مس و محصولات پایین‌دستی با یک میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار، «سایر معدن و صنایع معدنی»‌ با ۹۵۱ میلیون دلار، زنجیره آلومینیوم و محصولات با ۹۳۷ میلیون دلار و سنگ آهن (گندله) با ۵۶۰ میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

در مدت یاد شده همچنین ۳۱۷ میلیون دلار محصولات زنجیره سیمان روانه بازارهای صادراتی شد. بیشترین رشد ارزش صادرات در این مدت مربوط به زغال سنگ و کک با ۸۷۴ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید : اخذ مالیات از صادرات مواد و محصولات معدنی مصوب شد

برپایه این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه چهار میلیون و ۵۱ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش چهار میلیارد و ۴۷۴ میلیون دلار وارد کشور شد.

زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون دلاری، بیشترین میزان واردات در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید