رقم سبد معیشت کارگران تعیین شد

0
در حالی جلسه دیشب شورای عالی کار بدون نتیجه به کار خود پایان داد که جلسه بعدی شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش مزد  ۱۴۰۲ کارگران روز جمعه ۲۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، جلسه دیشب شورای عالی کار بدون نتیجه نهایی برای افزایش دستمزد به کار خود پایان داد و مقرر شد جلسه بعدی شورای عالی کار جمعه برگزار شود.

محسن باقری، رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور درباره جلسه دیشب بیان کرده است: در جلسه شورای‌عالی کار، در مورد نرخ سبد معیشت و به تبع آن میزان افزایش دستمزد کارگران به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: بر اساس آمار و مبانی که توافق شد، قرار بر این شد که پس‌فردا(24اسفندماه) جلسه کارگروه مزد تجدید شود تا در آن به نتیجه مثبت برسیم.

باقری خاطرنشان کرد: در خصوص اعداد و ارقام به مانند جلسات کمیته دستمزد به اجماع نرسیدیم و گفتنی است جلسه دیروز شورای‌عالی کار، امیدوار کننده نبود. لکن امید داریم پس‌فردا به نقطه‌نظرات مشترک و توام با واقعیات جامعه دست پیدا کنیم.

همچنین هادی ابوی, نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه مصوبه کمیته دستمزد درباره هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران گفت: مصوبه این کمیته برای میزان هزینه سبد معیشت خانوار کارگری حدود 12 میلیون و 479 هزار و 500 تومان است؛ این رقم از سوی نمایندگان کارگران حدود 17 میلیون و 447 هزار و 160 تومان محاسبه شده بود اما رقمی که صورت جلسه کمیته مزد است رقم 12میلیون و 479 هزار و 500 تومان است.

ابوی گفت: مقرر شد قبل از برگزاری جلسه شورای عالی کار جلسه کمیته مزد برگزار شود. درباره اقلامی که در سبد آورده شده است, میزان تورم , قیمت کالاها ایرانی و خارجی باشد و… مقرر شد مجدداً‌بررسی شود.

وی گفت: دیشب به نتیجه نهایی نرسیدیم. جلسه بعدی شورای عالی کار روز جمعه 26 اسفند ماه خواهد بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید