رشد ۳۰۰ درصدی عرضه لوازم یدکی اصلی خودرو

0
تیموری مدیرعامل سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت:  در ماه های اخیر بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش نبض صنعت، محمدعلی تیموری در در مراسم آغاز طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی ایران خودرو و سایپا گفت: رسالت شرکتهای خودروساز تولید محصول باکیفیت و در سطح استاندارد جهانی است که با ارائه گارانتی پنج ساله و خدمات با کیفیت نقش مهمی در رضایت مشتریان خواهند داشت.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد خودروهای تولیدی در کشور در اختیار دو گروه خودروساز سایپا و ایران خودرو است و اتحاد استراتژیک بین این دو گروه تحول بزرگی در ارایه خدمات در صنعت خودرو کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به معنی یاری رساندن است و در این مسیر، شخصی می تواند خدمات درست به مشتری ارایه دهد. امیدواریم همه همکاران در دو شرکت سایپا و ایران خودرو در ایام تعطیلات نوروز یاری رسانی هموطنان باشند.

تیموری تصریح کرد: با توجه به سطح گسترده خدمات دو شرکت در کشور، همکاران امدادگر علاوه بر خدمت رسانی به محصولات تولیدی که تعهد در انجام خدمات آن وجود دارد، به سایر خودروهای مونتاژ داخل ایران هم برای رفاه حال هموطنان یاری رسانی می کنند به نحوی که نشان سایپا و ایران خودرو در کشور بدرخشد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ میلیون خودرو در جاده‌ های کشور وجود دارد و رسالت ما افزایش کیفیت خودروهای تولیدی است و باید تلاش کنیم با افزایش استاندارد و رساندن گارانتی خودرو به پنج سال، محصولات باکیفیت را تولید و به بازار عرضه کنیم.

مدیرعامل سایپا گفت: متاسفانه طی دهه  ۹۰ حجم تولید قطعات غیر استاندارد و قاچاق در کشور زیاد شد و با توجه به کشش به سمت خدمات و قطعات ارزان قیمت، این موضوع باعث کاهش ضریب ایمنی و کیفیت خودروها در سطح جاده های کشور شد و برای جلوگیری از این مشکل باید با افزایش زمان گارانتی و خدمات دهی مناسب رضایتمندی مشتری را افزایش دهیم.

وی افزود: بیش از ۲۵ میلیون خودرو در کشور بدون گارانتی در جاده‌ ها تردد دارند که امیدواریم  با افزایش گارانتی برخی از محصولات، رسالت خود را که تولید خودرو باکیفیت است ارتقا دهیم و در آینده ای نزدیک محصولات با کیفیت در سطح استاندارد جهانی تولید کنیم.

تیموری تاکید کرد: مدت زمان گارانتی خیلی از خودروسازان مطرح جهانی پنج ساله است و امیدوارم با این اتحاد استراتژیک که بین دو خودروساز بزرگ کشور صورت گرفته است، گارانتی پنج ساله را برای برخی از محصولات داخلی لحاظ کنیم و هم اکنون گروه سایپا برای خودروی آریا برنامه‌ریزی انجام داده که با افزایش شرایط کیفی، این خودرو با گارانتی پنج ساله به بازار عرضه شود.

مدیرعامل سایپا گفت: وقتی استاندارد گارانتی پنج ساله شود، کیفیت و ایمنی خودرو محفوظ می ماند به نحوی که قطعات بی کیفیت در بازار و لوازم یدکی ها روی خودرو نصب نمی شود.

وی با اشاره به نقش کیفیت در همه امور زندگی افزود: مقام معظم رهبری در ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، کیفیت خودروهای داخلی را نامناسب دانستند و به درستی به این مهم اشاره کردند. گروه خودروسازی سایپا در این راستا تلاش زیادی در خصوص بالا بردن کیفیت خودروهای خود انجام داد که خوشبختانه محصولات تولید سال ۱۴۰۱ با کیفیت چشم گیری تولید و روانه بازار شده است.

تیموری گفت: افزایش کیفیت در محصول، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری و درآمد است و هر مقدار بر روی افزایش کیفیت دفت شود، درآمد افزایش و هزینه ها کاهش می یاید.

وی تصریح کرد: در ماه های اخیر عرضه لوازم یدکی اصلی به بازار بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این لوازم بر اساس استاندارد تولید و با قیمت مناسب ارایه شده است لذا در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

تیموری گفت: افزایش کیفیت محصول نتیجه افزایش کیفیت در فرآیند است که در سایپا از طراحی محصول شروع شد و در ادامه از عرضه و تولید بعضی از خودروهای جدید شرکت سایپا جلوگیری شد به نحوی که کیفیت محصول فدای گذشت زمان نشود و تلاش سایپا بر این اساس است که خودروهای باکیفیت و گارانتی پنج ساله تولید و به بازار عرضه کند.

وی افزود: در سایپا و ایران خودرو تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا علاوه بر تولید محصولات باکیفیت، خدمات رسانی مطلوب و با کیفیت به هموطنان ارایه شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش مدت زمان گارانتی محصول می‌شود و این موضوع برای خودروساز مناسب است، چرا که مدت زمان بیش تری خودرو را در شبکه گارانتی خود دنبال می‌کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید