خریداران خودرو در طرح یکپارچه قیمت ها را به روز پرداخت می کنند

0
خودروهایی که در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه شده و به فروش می‌رسند، براساس قیمتِ روز اعلامی توسط شورای رقابت خواهد بود.

به گزارش نبض صنعت، در پانصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای رقابت، که امروز سه‌شنبه مورخ 1402/01/15 ساعت 3 بعدازظهر در حال برگزاری است قرار شده قیمت خودرو تعیین تکلیف شود و بازار با قیمت‌های جدید انواع خودروهای داخلی روبه‌رو می شود.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجار در همین ارتباط به ارائه توضیحاتی پرداخته است و می‌گوید: شورای رقابت امروز (سه‌شنبه) برای قیمت‌ جدید خودروهای مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت تصمیم‌گیری خواهد کرد و قیمت‌های جدید توسط این شورا پس از تصمیم‌گیری نهایی اعلام می‌شود.

به گفته وی، خودروهایی که در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه شده و به فروش می‌رسند، بر اساس قیمتِ روز اعلامی توسط شورای رقابت خواهد بود.

 بر پایه این گزارش، آخرین تغییرات قیمت خودروها مربوط به آذر ماه 1400 است و طی یک سال گذشته، قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو و سایپا تغییراتی نداشته است اما براساس مصوبه 11 بهمن 1401  شورای رقابت تصمیم بر این شد تا  قیمت محصولات خودروسازان اصلاح شود، البته این اصلاح و به‌روز شدن قیمت خودروها به سال 1401 نرسید و در نهایت نیمه دوم فروردین ماه 1402 قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا براساس نرخ تورم مورد محاسبه قرار می گیرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید