ردپای قطعات چینی در پله برقی های مترو

0

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه اکثر پله‌‌های برقی‌ تهران فرسوده هستند، گفت: علاوه بر مترو تهران حجم زیادی از پله برقی‌ها فرسوده هستند و مشکل دارند. از این‌رو تعمیرات پله برقی‌ها دیگر منطقی نیست و نیاز به تکنولوژی روز دارد.

به گزارش نبض صنعت، ۸۶۸ پله برقی در مترو پایتخت وجود دارد. گزارش‎‌های متعددی وجود دارد که در ایستگاه‌های پر رفت و آمد مانند تجریش، تئاتر شهر، آزادی و اکباتان پله برقی متروها از کار افتاده‌اند. ن هم در ایستگاه‌هایی که هم پر تردد هستند و هم تعداد پله‌های آن زیاد است.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد پله برقی متروها مدام در حال تعمیر هستند. اما به نظر می‌رسد پله برقی‌ها مانند برخی از واگن‌ها از رده خارج شده‌اند و فعلا به دلیل کمبود قطعات تعمیر می‌شوند اما انگار تعمیرات پله‌ برقی‌ دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره فرسودگی پله برقی مترو تهران گفت: حجم زیادی از متروی تهران فرسوده شده. بخشی از پله برقی‌ها سال‌هاست که استفاده شده و دیگر قابل تعمیر نیست. نیاز به تغییر آنها و استفاده از تکنولوژی‌های روز داریم.

باز هم پای چین در میان است؟

وی بیان کرد: تکنولوژی در خطوط مختلف متروی تهران فرق دارد. چون اکثر قطعات مترو چینی است از این‌رو قطعات چینی زودتر فرسوده می‌شود و نیاز به بروزرسانی دارد.

شایسته‌اصل گفت: قبل از تشدید تحریم‌ها، ریل‌ مترو از اتریش وارد ایران می‌شد حالا در دور جدید تحریم‌ها اتریشی‌ها دیگر با ایران همکاری نمی‌کنند. در آن زمان قرار شد ترکیه در این صنعت با کیفیت پایین و قیمت بالاتر به ما خدمات بدهد اما حالا در صنعت ریل خودکفا شده‌ایم.

شهریور امسال علی عبدالله پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفته بود: در حدود هزار و ۵۷۰ واگن داریم که از این تعداد، ۵۰ درصد آنها نیاز به اورهال دارند. ظرفیت به گونه‌ای است که ماهانه یک قطار را اورهال کنیم. این فرایند به صورت یک جریان است و یک قطار اورهال می شود و به خط وارد می شود و قطار دیگری جایگزین می شود.در مجموع ۵۰ درصد قطارها نیاز به اورهال دارند.

اخیرا اما به دلیل فرسودگی سیستم تهویه مترو ویدئویی در شبکه‌های مجازی می‌چرخید که نشان می‌داد به دلیل خراب بودن این سیستم، شهروندان تهرانی در تونل شیشه مترو را شکستند.

پبش‌تر مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفته بود: برای خرید قطعه مترو، نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان داریم و به غیر از آن اکنون بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان منابع برای بروزرسانی ناوگان نیاز است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید