تمام کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

0
طبق آمار حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در صف بیمه هستند که بنابر اظهارات مدیرعامل تأمین اجتماعی بالغ بر ۵۰۰هزار نفر از کارگران ساختمانی پشت نوبت به زودی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

به گزارش نبض صنعت، اسفندماه سال 1401 بود که هادی ساداتی, عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه طرح اصلاحیه ماده 5 بیمه کارگران ساختمانی هنوز اجرایی نشده است, از سازمان تأمین اجتماعی گلایه کرد.

هادی ساداتی،عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه سازمان به دنبال بهانه های مختلف برای کم کردن تعداد کارگران ساختمانی است گفت: در حال حاضر بعد از گذشت حدود دو سال مجلس با طرح اصلاحیه ماده 5بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند و در نهایت بعد از موافقت شورای نگهبان، رئیس مجلس در 24بهمن ماه آن را برای اجرا ابلاغ کرد. اکنون این طرح به بهانه اینکه باید آیین نامه آن تهیه شود از سوی تامین اجتماعی اجرا نشده است.

وی بیان کرد:از کل کارگران ساختمانی در کشور، کمتر از 500 هزار نفر بیمه پردازی می‌کنند و بین 500 تا 600 هزار نفر در نوبت انتظار برای بیمه تامین اجتماعی هستند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بیان کرد: بیمه برخی از کارگران ساختمانی به خاطر خطای انسانی بازرسان تامین اجتماعی در تأییده اشتغال فرد قطع شده است؛ اما زیربار اشتباه خود نمی روند و همچنان بیمه کارگر قطع می باشد.

ساداتی بیان کرد: بیش از 1 میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی در کشور داریم که باید تحت پوشش بیمه باشند که متأسفانه تعدادی از آنها هنوز کارت مهارت دریافت نکرده اند به همین دلیل شرایط بیمه شدن را ندارند. اما امیدواریم درسال جاری حدود 600 هزار کارگر ساختمانی تحت این قانون بیمه شوند.

به گزارش تسنیم, میرهاشم موسوی, مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: با اصلاح ماده 5قانون بیمه کارگران ساختمانی و پس از تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی آن، پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر 500هزار نفر از کارگران ساختمانی پشت نوبت، به زودی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی توسعه پوشش بیمه پایه را یکی از محور‌های سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: در سیاست‌های ابلاغی، توسعه فراگیری بیمه پایه برای آحاد جامعه مورد تأکید قرارگرفته است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، نزدیک به 2میلیون نفر و در یک سال اخیر بالغ بر یک میلیون نفر بیمه شده جدید تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید