بازدید ۲۳ هزار گردشگر از معدن چغارت بافق

0
معدن چغارت بافق
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۲۳ هزار گردشگر از معدن چغارت بافق، سومین معدن بزرگ کشور، دیدن کردند.

به گزارش نبض صنعت، مجتبی حمیدیان با بیان اینکه گردشگری معدن یکی از جدیدترین حوزه‌های گردشگری طبیعت است، افزود: اگرچه شرکت سنگ آهن مرکزی مجموعه‌ای صنعتی است، اما ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد و می‌تواند به حوزه گردشگری استان یزد کمک کند.

وی گفت: بازدید از پیت معدنی، موزه سنگ‌های معدنی، ابزارآلات اکتشاف، حفاری و استخراج، فعالیت معدنکاران و … برای مسافران جذابیت زیادی دارد و می‌تواند تجربه‌ای جدید و هیجان انگیز برای آن‌ها باشد.

حمیدیان افزود: گردشگران نوروزی در شهرستان بافق علاوه بر بازدید از معدن و مجموعه‌های مرتبط با آن از مجموعه پارک آهنشهر و مجموعه‌های ورزشی نیز بازدید کردند که ترکیبی از گردشگری صنعتی، فرهنگی، مذهبی و سنتی است.

وی اظهار کرد: این معدن که در ابتدا به شکل کوهی با ارتفاع هزار و ۲۸۶ مترمربع از سطح دریا بوده قدمتی در حدود ۶۵۰ میلیون سال دارد.

حمیدیان در ادامه عمق پیت معدن چغارت را ۳۰۵ متر اعلام کرد و گفت: خروجی معدن چغارت سنگ آهن است که از این سنگ، برای استفاده در صنایع جوار معدنی استفاده می‌شود.

شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران در ۱۰کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و درحاشیه مرکزی ایران قرار دارد، این شرکت سال ۱۳۵۰ برای اکتشاف و بهره برداری از کانسار‌های آهن منطقه بافق توسط سازمان سابق ذوب آهن ایران تاسیس شد و اکنون یکی از واحد‌های مهم زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن دانه بندی و کنستانتره کشور است.

بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد و سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق قرار دارد، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت‌های زیرمجموعه آن به کار اشتغال دارند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید