تجارت ۵۱ درصدی ایران با کشور‌های همسایه

0
عوارض
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: ۵۱ درصد از سهم تجارت خارجی کشور با کشور‌های همسایه بوده و ۴۹ درصد باقی را سایر کشور‌های دنیا به خود اختصاص داده است.

به گزارش نبض صنعت، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت: یک و نیم سال از آغاز به کار دولت سیزدهم می‌گذرد و یکی از اولویت‌های تجارت خارجی ایران، افزایش حجم تجارت با ۱۵ کشور همسایه بود. رشد تجارت خارجی ایران روند مثبتی را طی کرده است. ۵۱ درصد از سهم تجارت خارجی کشور با کشور‌های همسایه بوده و ۴۹ درصد باقی را سایر کشور‌های دنیا به خود اختصاص داده است.

لاهوتی افزود: با توجه به انعقاد توافقنامه تجارت ترجیحی با اوراسیا و پیمان شانگ‌های باکشور‌های CIS و اوراسیا که غالبا جزو همسایگان ایران قرار می‌گیرند، می‌تواند باعث رشد مناسبی در تجارت با ایران شود.

وی همچنین با درباره توسعه روابط تجارب با کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت: برقراری روابط دیپلماتیک و سیاسی با کشور‌های حوزه خلیج فارس و گسترش تجارت به ویژه با کشور عربستان، می‌تواند به افزایش حجم تجارت ما به کشور‌های همسایه کمک کرده و افزایش مبادلات را بیش از گذشته رقم بزند؛ بنابراین در مجموع به نظر می‌رسد که با توجه به برنامه‌هایی که دولت به خصوص سازمان توسعه تجارت داشته است، به سمت گسترش تجارت با کشور‌های همسایه گام برمی داریم.

بیشتر بخوانید : آخرین جزییات از روند تجارت ایران و چین

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید