فروش قسطی خودرو در نیمه دوم امسال

0
خودرو
خرید و فروش خودرو
وزیر صمت با اعلام خبر آغاز تحویل خودروهای داخلی طرح یکپارچه به متقاضیان گفت: در نیمه دوم سال برنامه فروش قسطی خودرو را خواهیم داشت.

به گزارش نبض صنعت، فاطمی امین با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته ثبت نام خرید خودرو در طرح یکپارچه انجام و بیش از 900 هزار نفر در این طرح شرکت کردند، گفت: روز گذشته 6 شرکت از جمله شرکت سایپا مدیران و کرمان موتور فراخوان تحویل خودروها را اعلام کردند و از امروز عملاَ فرایند تحویل خودرو آغاز شده است.

وی افزود: باید متقاضیانی که ثبت نام کردند طبق نوبت خودشان به شرکتهای خودروساز مراجعه و قرارداد منعقد کنند. البته حتی ممکن است این هفته نیز تحویل خودروها انجام شود زیرا فرآیند اداری آغاز شده است و امیدواریم از همین هفته جاری تحویل خودرو صورت گیرد.

وزیر صنعت در خصوص تحویل خودروهای ایران خودرو نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: دو شرکت از جمله ایران خودرو طی چند روز آینده فراخوان تحویل محصولات را اعلام خواهد کرد.

به گفته فاطمی امین در این دوره تمامی کسانی که ثبت نام کرده‌اند خودرو دریافت می‌کنند. مرحله دوم ثبت نام خودرو هم از 16 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. البته خوشبختانه شرکت سایپا و مدیران خودرو تا سه ماه آینده تمامی تقاضاها را پاسخ خواهند داد و تمام کسانی که در این دو شرکت ثبت نام کردند تا سه ماه آینده طبق اعلام خود شرکتها محصولات را تحویل خواهند گرفت.

وزیر صنعت تصریح کرد: شرکتهای دیگر مثل کرمان موتور شش ماه فرصت خواستند تا تحویل دهند اما مجدد در 15 اردیبهشت ماه مرحله دوم ثبت نام را خواهیم داشت دقیقا مثل مرحله اول به صورت نوبت دهی خواهد بود و تمامی متقاضیان طبق نوبت دهی که انجام می شود خودرو دریافت می شوند.

وی با اعلام اینکه فعلاً زمان تحویل محصولات شرکت ایران خودرو مشخص نشده و طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: شرکت بهمن نیز در روزهای آینده فراخوان تحویل محصولات را اعلام می کند.

وزیر صنعت با اعلام اینکه قیمت ها در بازار خودرو کاذب شده است، گفت: فضای تورمی در کشور باعث شده که برخی از شهروندان برای حفظ ارزش پول به دنبال این هستند که یک خودرو خریداری کنند تا از تورم در امان باشند. که همین امر تقاضای کاذب در بازار ایجاد کرده است.

فاطمی امین اضافه کرد: متأسفانه در هفته‌های گذشته عده ای که می‌توان اسم مافیا را گذاشت خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و بر افزایش قیمت ها دامن بزنند. برای رفع این موضوع رشد تولید می تواند بازار را آرام کند. علاوه بر این موضوع واردات خودرو هم عملیاتی شده است. البته ما برای اجرای این برنامه سه ماه چالش حقوقی داشتیم و نیازمند مصوباتی از مراجع مختلف بودیم.که این موضوع هم نهایی شده و هفته گذشته آخرین مصوباتی که برای واردات نیاز داشتیم اخذ و منتظر ابلاغ آن هستیم.

وی اضافه کرد:حدود 100 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده است و با عرضه خودرو وارداتی که به زودی انجام خواهد شد امیدواریم آرامش در بازار شاهد حاکم شود.

وزیر صنعت در خصوص فروش لیزینگی و قسطی خودرو نیز گفت: در نیمه دوم سال برنامه فروش قسطی را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم برای بخشی از متقاضیان که برای وجه کامل خودرو به یک باره آمادگی نداشته باشند این سیاست اجرایی شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید