ارتباط مستقیم افزایش معاملات بورس کالا با رشد تولید

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که با رونق مبادلات کالاها و مواد اولیه در بورس کالا، روند تولید نیز رو به بهبود گذاشته و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید نیز افزایش یافته است.

به گزارش نبض صنعت، عبدالناصر درخشان به نقش بورس کالا در رشد تولید کشور اشاره کرد و اظهار داشت: رونق بورس کالا، رشد تولید در کشور را به دنبال دارد به طوری که رونق و رشد معاملات بورس کالا به ثبات بازار و توسعه اقتصاد کمک می‌کند و می‌تواند یکی از مولفه‌های پیشران در توسعه صنایع باشد.

وی بیان کرد: وقتی با عرضه انواع کالاها و مواد اولیه در بورس کالا شفافیت در عرضه و تقاضا ایجاد شده و امکان نظارت دقیق معاملات برای سیاست‌گذاران مهیا می‌شود، شاخص‎‌های رشد اقتصادی تقویت شده و این موضوع نقش مهمی در مهار تورم و رشد تولید دارد.

درخشان با بیان اینکه رونق بورس کالا به مهار تورم و رشد تولید در کشور کمک می‌کند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای بازار سرمایه به خصوص بورس کالا برای صنایع، امنیت در روند معاملات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: به دلیل شفافیت معاملات در بورس و امکان رصد دقیق از سوی سیاست‌گذاران، فرآیندی شفاف و رسمی جای مبادلات غیررسمی و غیرشفاف کالاها در سال‌های قبل را گرفته است.

بیشتر بخوانید : برنامه رشد تولید و مهار تورم امروز منتشر می‌شود

وی افزود: به عبارت بهتر، بازار سرمایه شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کند که اطلاعات مورد نیاز به‌ راحتی در اختیار سرمایه ‌گذاران و فعالان بازارها قرار گیرد تا امکان برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری مهیا شود.

درخشان تصریح کرد: تجربیات قبل نشان می‌دهد که هر جا شفافیت وجود داشته، واسطه‌گری‌ها نیز کاهش یافته است که از این رو عملکرد مثبت و رو به رشد بورس کالا، عاملی در راستای کاهش واسطه‌گری‌ها و رشد تولید به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان به بهبود روند بازار سهام اشاره کرد و گفت: روند معاملات سهام در چند سال اخیر و نوسان‌ها نشان داد که باید با دانش و آموزش لازم به این حوزه ورود کرد تا یک بازار پایدار و پررونق برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید