جهت یابی جدید اسکناس آمریکایی

0
دیروز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز یکشنبه در پله‌های میانی کانال ۵۰ هزار تومانی فعالیت خود را آغاز کرده بود، نخستین معاملات خود در صبح روز گذشته را با حدود ۷۰۰ تومان افزایش نسبت به نرخ پیشین در رقم ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز کرد.

به گزارش نبض صنعت، روز گذشته نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی شد و به سمت حد بالای کریدور جدید، کانال‌های ۵۰ و ۵۱ هزار تومانی حرکت کرد. بررسی‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز گذشته نیز حاکی از آن است که فرآیند عرضه ارز توافقی توسط صرافی‌های مجاز به دلیل عدم تخصیص ارز به این بنگاه‌ها از سوی بانک مرکزی، به حالت نیمه تعطیل درآمده است. پیش‌تر نیز بانک مرکزی در جدید‌ترین اطلاعیه خود از تغییر فرآیند خرید ارز توافقی از حالت نقدی به واریز به حساب ارزی متقاضیان خبر داده بود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود هزار و ۲۵۰تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین مجددا وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شد و در پله هفتم این کانال قرار گرفت. با رشد نرخ شاخص ارزی در معاملات بازار روز گذشته، قیمت قطعات مختلف سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد و به میانه‌های کانال ۳۱ میلیون تومانی رسید.

دیروز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز یکشنبه در پله‌های میانی کانال ۵۰ هزار تومانی فعالیت خود را آغاز کرده بود، نخستین معاملات خود در صبح روز گذشته را با حدود ۷۰۰ تومان افزایش نسبت به نرخ پیشین در رقم ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز کرد. در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم نرخ دلار آزاد تا حوالی ظهر روز گذشته به پله‌های سوم و چهارم کانال ۵۱ هزار تومانی رسید. در نهایت نیز با حدود هزار و ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه در رقم ۵۱ هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت خود پایان بخشید. گزارش‌های رسیده از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که فعالیت صرافی‌های مجاز در معاملات توافقی به حالت نیمه تعطیل درآمده و عمده این بنگاه‌های معاملاتی به خرید و فروش سکه می‌پردازند.

تحلیل‌گران بر این باورند که در صورت آغاز به کار مجدد معاملات توافقی در ارقام حال حاضر، شکاف میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی زمینه‌ساز رشد فعالیت‌های سودجویانه در بازار خواهد شد. به عقیده این افراد درصورت تمایل بانک مرکزی به افزایش حجم معاملات توافقی باید نرخ ارز در این‌گونه از معاملات مجددا تعدیل شده و به نرخ‌های موجود در بازار آزاد نزدیک شود. بررسی‌ها حاکی از آن است که روند نرخ سکه طلا نیز در بازار روز گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در پایان معاملات نقدی روز گذشته با حدود ۶۵۰هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۳۱میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. گفتنی است که نرخ حباب این فلز گران‌بها نیز در بازار روز گذشته در محدوده ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی محاسبه شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید