هشدار بارش شدید باران در برخی استان‌ها

0
سازمان هواشناسی با هشدار رشد ابرهای همرفتی در برخی استان‌ها طی امروز از احتمال رگبار شدید باران، آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا جمعه در شمال هرمزگان، شرق فارس و نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و روزهای جمعه و شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب باعث رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

از امروز تا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما پیش بینی می‌شود. سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق

زمان شروع: سه‌شنبه 1402/01/29

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/01/29

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1402/01/29: نیمه جنوبی کرمان، جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در ناوگان حمل‌ونق.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید