فروش اقساطی و اعتباری شفاف می شود

0
معاون وزیر صمت با بیان اینکه مردم میتوانند گرانفروشی را برخط گزارش کنند، گفت: فروش کالاها از جمله فروش اقساطی و اعتباری شفاف می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا شاه میرزایی در مراسم پایش پیشرفت سامانه شفافیت فروشگاهی با بیان اینکه این سامانه اغلب حوزه‌ها از جمله لوزام یدکی، خودرو، لاستیک، موبایل، خرده فروش‌ها، پوشاک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و … را شفاف می‌کند، اظهار داشت: سال گذشته به دلیل نوسانات ارزی در حوزه گوشی‌های موبایل نوساناتی را شاهد بودیم که از قبل ارز ارزان قیمت گرفته بودند و لزومی نداشت که موبایل را با قیمت بالاتری بفروشند اما مشکلاتی ایجاد شد.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت افزود: همچنین در بخش خدمات پس از فروش هم مشکلاتی داشتیم که پیش از سال در این حوزه اتفاقاتی افتاد و مصوباتش ابلاغ شد. امروز اولین واردکننده ای را داریم که این تعهد را پذیرفته و کل شبکه اعم از خدمات پس از فروش و قیمت را شفاف می‌کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه علاوه بر تورم، رکود هم داریم باید مهار تورم همراه با مقابله با رکود باشد. به دلیل کاهش قدرت خرید مردم این رکود در بسیاری از بازارها مشکل ایجاد می‌کند. لذا یکی از راهکارها تشویق تحریک تقاضا فروش اقساطی است.

معاون وزیر صمت افزود: برای اینکه مطمئن باشیم این شیوه تورم زا نیست باید زنجیره شفاف شود. بنابراین فروش اقساطی و اعتباری را شفاف می‌کنیم.

شاه میرزایی به سامانه شفافیت فروشگاهی اشاره کرد و گفت: مقدمات اجرای سامانه شفافیت از آذر ۱۴۰۱ ایجاد و در اوایل بهمن ماه ابلاغ شد. بنابراین کار به صورت رسمی از بهمن ماه کلید خورد.

بیشتر بخوانید : توزیع کالاها شفاف می‌شود

وی با بیان اینکه برای فروشگاه‌ها باید یک پنجره واحد داشته باشیم، تصریح کرد: کالاها مجهز به بارکد هستند و مردم با زدن بارکد مستقیم به ۱۲۴ متصل می‌شوند و اگر گران فروشی دیدند همانجا می‌توانند تخلف را گزارش دهند.

شاه میرزایی گفت: در حال حاضر روی ۱۰۰ هزار کارتخوان و بارکد خوان نرم افزار مربوطه نصب شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید