ترخیص کالا از گمرک ۷ روزه می‌شود؟

0
وزیر اقتصاد
وزیر اقتصاد اعلام کرد که طبق مصوبه هیات مقررات زدایی مجوز ترخیص کالا باید هفت روزه صادر شود و پس از اعلام‌ نتیجه و صدور مجوز، گمرک باید کمتر از 48 ساعت کالا را ترخیص کند چرا که این روش مانع از رسوب طولانی مدت کالا در مبادی ورودی خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاخیر در ترخیص کالا در گمرکات اظهار داشت: طبق مصوبه هیات مقررات زدایی مجوز ترخیص کالا باید هفت روزه صادر شود و پس از اعلام‌ نتیجه و صدور مجوز، گمرک باید کمتر از 48 ساعت کالا را ترخیص کند چرا که این روش مانع از رسوب طولانی مدت کالا در مبادی ورودی خواهد شد.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ‌اظهار داشت: در سفر سال گذشته پیگیر ساماندهی مسئله سفرهای لنج‌داران و واردات کالاهای آنها بودیم که در قالب ستاد مبارزه با قاچاق کالا، بخش‌نامه خوبی برای اینگونه فعالیت‌ها صادر شده است.

خاندوزی ادامه داد: وزارت صمت هم در مورد ورود این کالاها و زمان‌بندی ورود آنها موافقت لازم را داده که در جلسه هیئت دولت نیز این موضوع مطرح و وزارت کشور ملاحظاتی روی بخشنامه جدید داشته است؛ به همین دلیل این مجوز مشمول تاخیر زمان شد اما امیدواریم وزارت کشور و ستاد مبارزه قاچاق کالا به سرعت اختلافات را حل و فصل کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از اینکه در بخشی از گمرکات منطقه، نواقصی گریبانگیر رویه ترخیص کالا شده است، اظهار داشت: در موضوع تعداد و ترکیب سفرها و فهرست کالا یا توجه به اینکه مسئولیت تایید آنها با وزارت صمت است؛ نمایندگان مجلس اظهار داشتند که توافقات اولیه با وزارت صمت صورت گرفته بنابراین همکاری وزارت صمت و وزارت کشور نهایی کننده این مسئله خواهد بود.

وی گفت: چنانچه اسناد کامل باشد در کوتاه‌ترین زمان باید ترخیص از سوی گمرکات صورت گیرد و کالاها در انبارهای گمرک رسوب کمتر رسوب پیدا کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید