فاطمی امین به وعده کاهش قیمت خودرو عمل نکرد

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت به وعده کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید و کیفیت خودرو عمل نکرده و قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نبض صنعت، احمد رسولی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضیان استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس و عمل به یک وظیفه قانونی است و عین تقویت نظام و دولت به شمار می‌رود.

وی متذکر شد: یک سال و چند ماه از مجلس یازدهم گذشت اما چون در سال پایانی دولت قبل بودیم، استیضاحی مطرح نشد تا بهانه‌ای دست آن دولت تنبل و اشرافی داده نشود. سپس مجلس با آغاز دولت سیزدهم تقریباً به همه وزرای پیشنهادی دولت رأی داد و بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه از عمر دولت سیزدهم استیضاح یکی از همان وزرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به نتیجه نرسید و امروز نیز ما با زیان آن مواجه هستیم.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از عملکرد یک جانبه و بدون انصاف صدا و سیما در حمایت از فاطمی امین گلایه دارم و به زودی نطقی در این زمینه خواهم داشت که چرا رسانه ملی اینگونه عمل کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر صمت در زمان رأی اعتماد وعده کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید و کیفیت خودرو را داد اما از زمانی که وی روی کار آمده است، قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها کل تولید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، ۵۵۰ هزار دستگاه بود اما آمار فروخته شده ۶۱۳ هزار دستگاه است. در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره فاطمی امین این آمار دادن روی کار آمده است که آمار خودروهایی که به کف پارکینگ عودت داده می‌شود نیز همراه با آمار خودروهای تولیدی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید : وزارت صمت نیاز به ژنرال دارد

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کل تولیدات سایپا در سال ۱۴۰۱، ۳۵۱ هزار دستگاه بود و آمار فروخته شده ۳۸۱ هزار دستگاه است. مجموع تولیدات ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱، ۹۰۱ هزار خودرو بود اما آنچه فروخته شده ۹۹۴ هزار دستگاه است که تنها نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: با این شرایط چگونه وعده داده می‌شود که قرار است آمار تولید خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسد؟ فاطمی امین استاد وعده‌هاست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید