شیرخشک کمیاب شد

0
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال با بیان این‌که قیمت پایین شیرخشک باعث شده است شاهد مصرف غیرمنطقی این محصول باشیم، گفت: ظرفیت تولید شیرخشک در کارخانه‌های تولیدکننده، دو برابر نیاز داخلی است با وجود این، به‌دلیل مصرف غیرمنطقی، این محصول دچار کمبود شده است.

به گزارش نبض صنعت، هانی تحویل‌زاده با اشاره به بروز کمبود شیرخشک اطفال گفت: پایین بودن قیمت شیرخشک نسبت به کشور‌های همسایه باعث شده است علی‌رغم تولید بیش از حد نیاز شیرخشک، با کمبود این محصول مواجه شویم.

تحویل‌زاده با تأیید کمبود شیرخشک اطفال در کشور اظهار کرد: پایین بودن قیمت شیرخشک نسبت به بازار کشور‌های همسایه و سایر محصولات داخلی، منجر به این شده است که خانواده‌ها مصرف غیرمنطقی شیرخشک را داشته باشند و شیرخشک به کشور‌های همسایه قاچاق شود؛ علاوه بر این، مصرف غیرمجاز شیرخشک در صنایع دیگر را نیز شاهد هستیم.

وی با اشاره به وجود پنج کارخانه تولیدکننده شیرخشک در کشور افزود: در زمینه تولید شیرخشک مشکلی وجود ندارد و در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، تولیدکنندگان در مجموع افزایش ۲۰ درصدی تولید شیرخشک را داشته‌اند. ماده اولیه تولید شیرخشک نیز داخل کشور موجود است و همه شرکت‌ها به‌صورت سه‌شیفت در حال کار کردن برای تولید شیرخشک هستند.

ظرفیت تولید شیرخشک ۲ برابر نیاز کشور است

تحویل‌زاده با بیان این‌که “قیمت پایین شیرخشک باعث شده است شاهد مصرف غیرمنطقی این محصول باشیم”، گفت: ظرفیت تولید شیرخشک در کارخانه‌های تولیدکننده، دو برابر نیاز داخلی است با وجود این، به‌دلیل مصرف غیرمنطقی، این محصول دچار کمبود شده است. سال گذشته بیشترین میزان تولید شیرخشک را در داخل کشور داشتیم و در عین حال زاد و ولد نیز افزایشی نداشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال با بیان اینکه طی یک‌سال ۷۰ میلیون عدد قوطی شیرخشک تولید شده است، تصریح کرد: در حالی که مصرف منطقی شیرخشک اطفال در داخل کشور حداکثر ۵۰ میلیون عدد است؛ این که ۷۰ میلیون عدد شیرخشک تولید و توزیع شده است، اما با کمبود مواجه شده‌ایم نشان‌دهنده نشت این محصول به خارج از کشور و مصرف غیرمنطقی آن است.

لزوم افزایش نظارت بر توزیع شیرخشک

تحویل‌زاده با بیان این‌که شیرخشک اطفال ارز ترجیحی دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: باید نظارت و رصد بر زنجیره توزیع شیرخشک افزایش یابد؛ الآن هر کسی که به داروخانه مراجعه کند می‌تواند شیرخشک تهیه کند در حالی که مشخص نیست چه‌تعداد از این افراد مصرف‌کننده واقعی این محصول هستند و کودک شیرخوار دارند یا خیر؛ به‌عبارت دیگر یارانه برای شیرخشک تخصیص داده می‌شود، اما نظارت بر توزیع این محصول دقیق نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید