سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری در طرح های توسعه ای صنعت مس

0
مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه برای رفع دغدغه‌های رهبری در حوزه معدن، اجرای طرح های توسعه صنعت مس را با سرعت بیشتری پیگیری می‌کنیم، گفت: سرمایه گذاری لازم برای اجرای طرح های توسعه 15 میلیارد دلار برآورد شده است.

به‌ گزارش نبض صنعت به نقل از مس پرس، دکتر علی رستمی در نشست خبری که با حضور دکتر مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر معاونان و مدیران در سالن معاونت بهره برداری مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه معدن، باید با تلاش و کوشش مضاعف بتوانیم از ظرفیت‌های بالقوه در این بخش استفاده کرده و آنها را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی مس مصمم است در راستای افزایش تولید، میزان تولید کاتد را طی یک برنامه زمانبندی مشخص به یک میلیون تن برساند، گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد با اجرایی شدن این برنامه صادرات شرکت مس به 10 میلیارد دلار  و سود خالص به 5 میلیارد دلار خواهد رسید.
وی اضافه کرد: پیش بینی ها نشان می دهد قیمت جهانی مس نیز به بالای 10 هزار دلار خواهد رسید.

وی افزود: شرکت ملی مس قصد دارد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته رتبه جهانی کشورمان را در زمینه تولید کاتد از 18 به جایگاه 5 دنیا ارتقا دهد.

دکتر رستمی با اشاره به قرار گرفتن ایران بر روی کمربند جهانی ذخایر مس، گفت: عملیات اکتشاف تنها در 7 درصد از مساحت کشور انجام شده است. به طور قطع با افزایش اکتشافات ذخایر مس و در ادامه تولید مس نیز بیشتر می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه سال گذشته در زمینه ذخایر مس کشف شده رتبه هفتم جهان را داشتیم، اظهار کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه اکتشافات به همت تلاشگران صنعت مس صورت گرفت و با کشف ذخایر 2 میلیارد تنی در سونگون و دیگر معادن، موفق شدیم رتبه 5 دنیا را کسب کنیم.

وی در ادامه پنج پروژه محصولات جانبی، چهار پروژه ذوب پالایشگاه، هشت پروژه تغلیظ و احداث 2 کارخانه اسید فسفریک در بندرعباس و چابهار را از جمله طرح های توسعه ملی مس برشمرد.

بهره‌برداری از طرح معدن مس دره‌زار و درآلو در آینده نزدیک در استان کرمان

وی با اعلام این خبر مبنی بر اینکه در آینده نزدیک پروژه تغلیظ با ظرفیت 150 هزار تن در دره زار به بهره برداری می رسد، افزود: پروژه تغلیظ در آلو هم در شهرستان رابر و بافت نیز آماده بهره‌برداری است که به امید خدا با حضور  مقامات و مسئولان کشوری و استانی این پروژه‌ها رسماً افتتاح می‌شوند و هدیه ای برای سهامداران و مردم شریف کشورمان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مس تصریح کرد: این دو پروژه عظیم در استان کرمان با سرمایه گذاری بیش از 20 هزار میلیارد ریال در دست اجرا هستند.

وی با اشاره به رکورد های تولید شرکت مس در سال گذشته، گفت:  عبور از مرز 300 هزار تن تولید کاتد و عبور از مرز یک میلیون و 200 هزار تن کنستانتره همچنین رکورد در تولید مولیبدن به همت جهادگران صنعت مس رقم خورده است.

همکاری‌های سازمان بورس و شرکت مس افزایش می‌یابد

دکتر رستمی تاکید کرد: سازمان بورس همواره منافع و مصالح سهامداران را دنبال می‌کند و حمایت بی شائبه‌‌ای را تاکنون از شرکت ملی صنایع مس ایران داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان این‌که برنامه های خوبی در زمینه همکاری با سازمان بورس کشور در دست اقدام داریم، خاطرنشان کرد: سال قبل با کمک سازمان بورس شرکت تأمین سرمایه کیمیا را راه اندازی کرده‌ایم تا به کمک پروژه‌های توسعه‌ای بیاید.

دکتر رستمی در ادامه از راه‌اندازی شرکت سهامی عام پروژه خبر داد و افزود: این امر ظرف چند ماه آینده محقق و سهام آن عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی مس تصریح کرد: با همدلی بین فملی و فضایی که برای شرکت مس در سازمان بورس ایجاد شده است سهامداران مس شاهد تحولات بزرگی در حوزه تأمین مالی و پیشرفت پروژه‌های مس خواهند بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید