بانکها کلید اصلی مهار تورم و رشد تولید هستند

0
بانک
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رشد تولید را در گرو تدابیر نظام بانکی دانست و تأکید کرد: محور پرداخت تسهیلات در مسیر رشد تولید باید تسهیل شود.

به گزارش نبض صنعت، سیدصولت مرتضوی در نخستین همایش سراسری هم‌اندیشی  آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران اظهار داشت: مخاطب اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید (مهار تورم و رشد تولید) همه آحاد جامعه به‌ویژه مسوولین هستند تا با تلاشی مضاعف به مؤلفه‌های تعریف‌شده در مهار تورم و رشد تولید در کشور دست یابیم.

وی از بانک ها به‌عنوان یکی از عناصر کلیدی مهار تورم و رشد تولید در کشور نام برد و افزود: افزایش رشد تولید موجب کاهش هزینه‌های تمام‌شده کالا می‌شود و در نهایت روند کاهشی تورم را ممکن می‌سازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علت تورم کشور را رشد نقدینگی و افزایش پایه‌پولی عنوان کرد و گفت: دولتمردان و به‌ویژه مدیران نظام بانکی کشور باید مراقب افزایش پایه‌پولی و خلق پول بدون پشتوانه باشند.

مرتضوی وظیفه اصلی نظام بانکداری را امانت‌داری اموال ملت دانست و تصریح کرد: بانک رفاه کارگران، متکثرترین بانک کشور است که تقریباً نزدیک به ۵۰ میلیون کارگر ایرانی ذی‌نفع دارد.

وی تأکید کرد: محور اصلی سرمایه‌گذاری‌های بانک رفاه باید در مسیر افزایش اشتغال و رشد تولید باشد.

وزیر تعاون به برخورد مناسب و محترمانه با مردم تأکید کرد و بزرگ ترین سرمایه کشور را مردم دانست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید