سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

0
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور برای برخی استان‌های جنوبی کشور هشدار خسارت به تاسیسات دریایی و اختلال در فعالیت بنادر صادر کرد.

به گزارش نبض صنعت، مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. در شمال غرب، غرب و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز طی 3 روز آینده وزش باد پدیده حاکم است.

فردا سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز غربی، مرکزی و مناطقی از مرکز کشور،‌غرب سواحل دریای خزر رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است. در برخی مناطق نیز ریزش تگرگ انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه گستره بارش‌ها در نیمه غربی کشور است و در مناطقی از غرب، شمال غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و شمال شرق رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور بارش روی می‌دهد و روز جمعه بارش‌های به شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب سواحل دریای خزر محدود می‌شود.

فردا و روز چهارشنبه در استان‌های مرزی غرب و جنوب غربی وزش باد شدید،‌گاهی گردوخاک و نفوذ توده گردوخاک از عراق و عربستان انتظار می‌رود که باعث کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: اوایل وقت دوشنبه 1402/02/18

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه 1402/02/20

نوع مخاطره: افزایش وزش باد با جهت جنوب شرقی با حداکثر سرعت 30 نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین 1 تا 1.5 متر و دور از ساحل 2 متر

منطقه اثر: نیمه غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و تأسیسات دریایی.

توصیه: ممنوعیت عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید