رشد ۳۰ درصدی صادرات آمریکا به ایران در سه ماهه نخست ۲۰۲۳

0
صادرات آمریکا به ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش نبض صنعت، دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و آمریکا در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۳.۶ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹ درصد کاهش داشته است.

در ماه‌های ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش در سه ماه نخست ۲۰۲۳ ارزش صادرات آمریکا به ایران رشد ۳۰ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۰.۳ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۱۳.۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات آمریکا به ایران در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ در حالی است که واردات این کشور از ایران در این دوره ۹۵ درصد کاهش داشته و به ۰.۲ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در سه ماهه نخست سال قبل ۴.۷ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در سه ماهه ۲۰۲۳ رتبه ۱۶۷ و در بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه ۲۱۴ را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید