وام مشاغل خانگی۱۵۰ میلیون تومان شد

0
وام مشاغل خانگی با ۳۳ درصد افزایش به ۱۵۰ میلیون تومان برای هر فرد رسید. اما شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی چیست و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

به گزارش نبض صنعت، محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار از افزایش وام مشاغل خانگی خبر داد و گفت: با مصوبه بانک مرکزی اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری با افزایش 33 درصدی به 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، تسهیلات تکلیفی برای مشاغل خانگی در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی و عمدتاً روستایی تا سقف 150 میلیون تومان است که کارمزد آن نیز بین 4 تا 10 درصد است که بسته به منطقه‌ فعالیت افراد این رقم تغییر می‌کند.

جزئیات دیگری از شرایط پرداخت وام مشاغل خانگی اعلام نشده است. جزئیاتی مانند نحوه دریافت و مبلغ اقساط آن.

چه کسانی می‌توانند وام مشاغل خانگی را دریافت کنند؟ مشاغل خانگی به تمام فعالیت‌هایی گفته می‌شود که توسط بانوان یا حتی آقایان در زمینه ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار در فضای مسکونی شکل گیرد به طوری که بتوان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران، محصولاتی را برای فروش به بازار عرضه کرد.

در این نوع از مشاغل، به جای اینکه فرد برای کار به بیرون از منزل مراجعه کند خود در خانه مانده و کار را به خانه می آورد. مزیت این نوع اشتغال این است که نیازی به فضای اضافه و هزینه های جانبی آن مثل اجاره ساختمان را ندارد و فرد می تواند با سرمایه اولیه کمتری کار خود را شروع کرده و به درآمد برسد.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار درباره تسهیلات مشاغل خانگی گفت: طبق قانون مشاغل خانگی مصوب سال 1389مجلس شورای اسلامی هر ساله بانک مرکزی با همفکری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان تسهیلات مورد نیاز حوزه مشاغل خانگی را جمع بندی و توسط بانک مرکزی به 8 بانک عامل ابلاغ می‌کند.

معاون اشتغال وزارت کار گفت: سال گذشته میزان اعتبرات تسهیلات مشاغل خانگی 3 هزار میلیارد تومان بود که امسال با رشد 33درصدی در نظر گرفته شده است. بانک‌های عامل باید از محل منابع تسهیلات تکلیفی خودشان به متقاضیان حوزه مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت کنند.

کریمی بیرانوند در ادامه افزود: اگر تا پایان مهر ماه حدود 70 درصد از تسهیلات تکلیفی را جذب کنیم در مهر ماه یا آبان ماه منابع جدیدی برای این حوزه در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید