راهی جز تغییر نظام سنتی توزیع نداریم

0
صنعت
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ریشه تورم کنونی نقدینگی است، اما صنعت نیاز به سرمایه در گردش دارد و نمی‌شود راه رشد نقدینگی را بست.

به گزارش نبض صنعت، ‌علیرضا شاه‌میرزایی اظهار کرد: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در راستای رشد حوزه پخش و توزیع است و ما اهمیت زیادی برای این حوزه قائل هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیستم توزیع برخی حوزه‌ها مثل لوازم یدکی تغییر کرده و می‌شود روی سایر حوزه‌ها نیز کار کرد، تصریح کرد: اخیرا این بحث در رابطه با توزیع طلا نیز مطرح بود. به طور کلی سه رکن حمل و نقل، انبارش و فناوری اطلاعات در بخش توزیع مهم است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: ریشه تورم کنونی که باعث رکود شده و مشکلات دیگر هم ایجاد کرده، نقدینگی است. هر سال به نقدینگی اضافه می‌شود، اما رشد اقتصادی به این اندازه نیست و منجر به تورم شده، اما الآن صنعت نیاز به سرمایه در گردش دارد، پس نمی‌شود راه رشد نقدینگی را بست. تنها راه موجود حرکت پول در کانال تولید و توزیع کالا است.

وی افزود: کسانی که در بخش غیرمولد و تورم زا مثل خرید و فروش، احتکار و سوداگری هستند، بیشتر در نظام توزیع فعالیت می‌کنند. البته این افراد در بخش تولید هم هستند؛ برای مثال کسانی که مواد اولیه تهیه می‌کنند، اما به جای تولید آن را می‌فروشند. اما به طور کلی کار غیر مولد و تورم زا در بخش توزیع بیشتر است. اما توزیع کالا به خودی خود دارای ارزش است. بنابراین اگر توزیع کالا هوشمند شود به حرکت پول در بخش مولد کمک می‌شود. پس راهی جز تغییر نظام سنتی توزیع نداریم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید