متقاضیان طرح خودروهای فرسوده هم باید حساب وکالتی داشته باشند

0
خودروی فرسوده
نوسازی خودروهای فرسوده
مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه تنها تفاوت مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو با مرحله نخست، اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و انتخاب پنج اولویت از همان ابتدای ثبت‌نام است.

به گزارش نبض صنعت، مهدی تقدسی، ضمن تایید زمانبندی اعلام شده برای فرآیند مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، اظهار کرد: از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه متقاضیان می‌توانند برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت، واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومان و مسدود کردن آن در حساب مذکور اقدام کنند؛ پس از پایش اطلاعات و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک‌ها به سامانه، از سوم خرداد ماه تا ۱۰ خرداد، ثبت‌نام آغاز خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، افزود: تنها تفاوت این مرحله از فروش خودرو با مرحله نخست، این است که طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هم اضافه شده است و همچنین متقاضیان از همان ابتدا می‌توانند پنج اولویت خودرویی خود را تعیین کنند.

وی تاکید کرد: متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بایستی توجه داشته باشند که همچون دو طرح دیگر (عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژ مادران) بایستی برای تعریف حساب وکالتی به‌ نام سازمان حمایت و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کنند.

تقدسی با بیان اینکه فروش یکپارچه خودروها حتما روندی ادامه‌دار خواهد بود، گفت: طرح فروش یکپارچه خودروها ادامه‌دار خواهد بود و ختم به این دو مرحله نخواهد شد، اما اینکه فرآیند مرحله سوم دقیقا چه زمانی باشد، هنوز مشخص نیست و قطعا پس از اتمام مرحله دوم، برای مرحله سوم و اجرای آن برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید : مهلت ۲ ماهه برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده

محدودیت‌های ثبت‌نام در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سامانه یکپارچه عبارتند از داشتن گواهینامه رانندگی دارای اعتبار، عدم خرید یا تحویل خودرو از خودروسازان داخلی در ۴۸ ماه گذشته، خودروی فرسوده باید مدل ۱۳۸۵ و یا قبل از آن باشد، پلاک و سند خودرو نیز به نام متقاضی ثبت‌نام باشد.

در این طرح داشتن پلاک فعال جزو محدودیت‌ها نیست اما درصورت ثبت‌نام، متقاضی در محاسبه زمان تحویل خودروی خریداری‌شده باید به اولویت تخصیص‌یافته، مدت زمانی بالغ بر ۲ ماه را نیز به‌عنوان حداقل زمان فرآیند اسقاط در نظر بگیرد.

شرایط ثبت‌نام برای طرح اسقاط خودرو در سامانه یکپارچه به‌شرح زیر است:

۱ ـ داشتن گواهی‌نامه دارای اعتبار
۲ ـ گذشت ۴۸ ماه از خرید آخرین خودرو از شرکت‌های خودروسازی
۳ ـ داشتن ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی
۴ ـ خودروی فرسوده حداقل مدل ۱۳۸۵ یا به قبل باشد
۵ ـ پلاک و سند خودرو باید به نام متقاضی باشد وکالت‌نامه مورد قبول نیست
۶ ـ داشتن پلاک فعال محدودیت نیست
۷ ـ به فرایند ثبت‌نام خودروهای فرسوده ۲ ماه اضافه می‌شود یعنی اگر تحویل خودرو برای زمستان ۱۴۰۲ باشد علاوه بر آن ۲ ماه هم برای فرایند اسقاط باید زمان در نظر گرفت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید