لزوم نگاه به‌روز به بخش معدن در راستای توسعه کشور

0
معدن
معدن
رییس خانه معدن ایران گفت: معدن، ثروت و موهبتی است که خداوند در اختیار کشورمان قرار داده و باید بتوانیم با یک نگاه به‌روز به این بخش، در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم.

به گزارش نبض صنعت، محمدرضا بهرامن امروز یکشنبه در رویداد همرسانی توسعه بازار و تجرای‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره اکتشاف و استخراج (دایان۶) در محل سازمان ایمیدرو افزود: اگر در این مسیر حرکت نکنیم و خود را با اتفاقات روز این حوزه، پیشرفت‌ها و فناوری‌ها هماهنگ نکنیم، نمی‌توانیم در آینده در بازارهای رقابتی جهانی سهم و نقش داشته باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون جوانان کشور حرکت خوبی را در این راستا آغاز کرده‌اند و اگر ما مسوولان این فرصت را غنیمت نشمریم، کفران نعمت کرده‌ایم.

بهرامن با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا و شرکت در نمایشگاه ماشین آلات راهسازی و حفاری (SaMoTer۲۰۲۳) ورونا افزود: نکته جالب توجه این نمایشگاه، ارائه آموزش‌های دانش‌بنیان در زمینه های مختلف از جمله ماشین‌آلات، اکتشاف، استخراج و غیره در همه سالن‌های برگزاری نمایشگاه بود که نشان‌دهنده تطبیق جامعه جهانی در بازارهای رقابتی است.

رییس خانه معدن ایران خاطرنشان‌کرد: در این راستا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وظایف ذاتی خود را به عنوان یک سازمان توسعه ای به خوبی انجام می‌دهد که نفع این حرکت‌ها به فعالان معدنی خواهد رسید.

وی تصریح‌کرد: جامعه معدنی کشور و کل زنجیره بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند رصد لحظه‌ای فناوری‌ها و خدمات این حوزه و تغییرات آنهاست تا از این ثروت خداوندی به خوبی در راستای توسعه کشور بهره ببریم و از هدررفت منابع ملی جلوگیری شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش دانش‌بنیان

در ادامه مجید وفائی‌فرد مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: قانون جهش دانش‌بنیان، یک قانون مترقی است و واحدها و فعالان معدنی باید بتوانند از ظرفیت‌های این قانون به‌خوبی استفاده کنند.

وی بیان‌داشت: تحقیق و توسعه بستر اصلی فناوری است، اما در سال‌های گذشته از آن غفلت شده است.

مدیر مرکز ایمینو از برگزاری چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۴) در شهریور ماه خبر داد.

وی تصریح‌کرد: در رویداد دایان ۶ با موضوع توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت های دانش‌بنیان زنجیره اکتشاف و استخراج، پنج شرکت منتخب برای ارائه محصولات خود به فعالان این بخش برگزیده شدند.

وفائی‌فرد ضمن اشاره به برگزاری پنج رویداد همرسانی دایان در سال گذشته، از بازخورد و نتایج حاصل از این رویدادها ابراز خرسندی کرد و افزود: برگزاری این رویدادها به امضای قرارداد بین شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی منجر شد.

بیشتر بخوانید : برداشت از ذخایر معدنی مورد غفلت

وی با تاکید بر اهمیت حوزه اکتشاف در زنجیره معدن و صنایع معدنی، هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد ارتباط شرکت های دانش بنیان با صنایع مصرف کننده و فعالان بخش معدن و صنایع معدنی بیان کرد.

مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی از ارتباط گسترده ایمینو با بازیگران اصلی بخش معدن و صنایع معدنی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه معدن و انجمن های تخصصی در سال جدید به منظور تقویت زیست بوم نوآوری در این بخش و ایجاد هم افزایی خبر داد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید