خرید توافقی برنج آغاز شد

0
انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران اعلام کرد: اعضای انجمن با توجه به آغاز فصل زراعی جدید، محصول برنج سال گذشته در استان مازندران را با نرخ منطقی و متناسب بازار خریداری می‌کنند.

به گزارش نبض صنعت، انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با صدور اطلاعیه ای چگونگی خرید محصول شالیکاران مازندرانی را تشریح کرد.

در چارچوب برنامه‌های تدوین شده و در مسیر تحقق اهداف تبیین شده، در پاسخ به دعوت استاندار در تعامل با استانداری مازندران تفاهم‌نامه‌ای در راستای سرمایه‌گذاری، توسعه و نوآوری کشت و کمک به رونق بازار برنج این استان منعقد نمود.

پیرو انعقاد این تفاهم‌نامه و به توصیه استاندار مازندران، انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با ارسال دعوتنامه برای اعضای خود از ایشان درخواست نمود در صورت امکان شالیکاران مازندرانی را یاری داده و با توجه به آغاز فصل زراعی جدید و انباشت بخشی از محصول برنج سال گذشته، نسبت به خرید محصول برنج و توزیع آن در فروشگاه‌ای زنجیره‌ای و شبکه‌های توزیع عضو انجمن مانع از بین رفتن محصول و متضرر شدن شالیکاران شوند.

در بخش دیگر این بیانیه به این موضوع نیز اشاره شده است که اعضای انجمن برنج‌‌های انباشت شده در استان مازندران را با نرخ منطقی و متناسب بازار خریداری کرده و شالیکاران نیز هیچ اجبار و الزامی برای فروش محصول خود به این نحو ندارند.

برنج‌های خریداری شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های توزیع سراسری که در اختیار اعضای انجمن است، متناسب با قیمت روز و سود منطقی و تعیین شده از سوی نهاد نلطر بازار عرضه می‌کنند.

در ادامه این بیانیه از بداخلاقی برخی فعالان بازار برنج مازندران گلایه شده آمده است: برخی افراد که منفعت خود را در نابسامانی بازار جستجو می‌کنند، ایجاد و فعالیت انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران و تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداری مازندران را در مقابل منافع نامشروع خود دیده و تلاش می‌کنند با فرافکنی و جوسازی مانع از بازگشت آرامش به بازار شوند.

شرکت‌های عضو انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران خادمان اقتصاد کشور بوده و منافع مشروع خود را فقط در خرید و فروش یک محصول ندیده و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان را ضامن بقاء و دوام اقتصاد کشور می‌دانند که اگر اینگونه نبود، در آستانه فصل جدید که محصول نو به بازار می‌اید، خطر ورود به این طرح را نمی‌پذیرفتند و شالیکاران را به حال خود رها می‌کردند.

نکته دیگر؛ دلسوزنماهایی که نهایت حمایتشان از کشاورزان و شایکاران جنجال‌آفرینی در رسانه‌ها است، اگر دلسوز واقعی و یار کشاورزان هستند، چرا تا کنون هیچ اقدام عملیاتی برای حمایت از کشاورزان انجام نداده‌اند یا حداقل پیشنهاداتی اجرایی به دولت ارائه نکرده‌اند.

شالیکاران و کشاورزان بالاخص شالیکاران مازندرانی خطاب قرار داده شده و چنین آمده است؛ انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران یک تشکل ملی و فراگیر در حوزه صنعت برنج است و در اهداف عالی خود حمایت و خدمت به همه فعالان این صنعت را تبیین کرده است و در این راستا هر زمان بخشی از این صنعت مهم در معرض تهدید و آسیب باشد، ورود کرده و هر آنچه در توان داشته باشد به کار می‌گیرد، حتی اگر بخش آسیب دیده عضو انجمن نباشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید