جای خالی خودرو‌های برقی و هیبریدی در سبد خودرویی کشور

0
­رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در سبد تولیدات خودرویی کشور باید شاهد جایگزینی خودرو‌های برقی و هیبریدی به سمت رشد و پیشرفت باشیم و به تدریج با سوخت دیزل خداحافظی کنیم.

به گزارش نبض صنعت، مهدی اسلام پناه افزود: نخستین اتوبوس ساخت داخل که از فناوری خوب نخبگان، دانشمندان و اهالی علم در حوزه استاندارد، تولید و بنگاه داری برخوردار است، نشان ملی استاندارد ایران را اخذ کرد. نکته بارز اخذ این نشان هم ترازی بین المللی این نشان با نشان‌های خارجی است که قابلیت رقابت هم دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه توسعه خودرو برقی، توسعه بن سازه در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: امیدواریم با ورود این اتوبوس به ناوگان حمل و نقل کشور، شاهد استفاده از سوخت پاک، هوای پاک و ذخیره انرژی برای کشور باشیم و بتوانیم از ظرفیت توسعه این حوزه به نفع مردم گام برداریم.

­رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: با ورود خودرو‌های برقی به ناوگان کشور، دریچه جدیدی از توسعه در کشور رقم خواهد خورد و دیگر بنگاه‌ها نیز باید به این حوزه ورود پیدا کنند تا در سبد تولیدات خودرویی کشور شاهد جایگزینی خودرو‌های برقی و هیبریدی به سمت رشد و پیشرفت باشیم و با سوخت دیزل به تدریج خداحافظی کنیم.

وی با اشاره به استاندارد‌های اتوبوس برقی کشور، گفت: این اتوبوس قسمتی از استاندارد‌های اجباری و قسمتی از استاندارد‌های اروپایی را گذرانده و تاییده لازم را اخذ کرده و نشان ملی استاندارد را برای تولید تجاری و انبوه دارد. سازمان ملی استاندارد برنامه کامل و روشنی را از ۱۷ ماه گذشته بنا به مصوبات شورای عالی استاندارد برای ارتقای تولید و سلامت مردم در دستور کار داشته و به خودروسازان و وزارت صمت ابلاغ کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید