رایگان شدن کد رهگیری ثبت معاملات مسکن

0
مسکن
قیمت مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه معاملات و املاک کشور برای ثبت معاملات مسکن و دریافت کد رایگان رهگیری رونمایی می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، هادی عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی ویژگی‌های معاملات املاک ومستغلات را توضیح داد.

عباسی گفت: در این سامانه که از امروز به طور رسمی آغاز به کارمی کند، ثبت قرارداد بصورت هوشمند انجام می‌شود و موجر، مستاجر و شاهدین قرارداد می‌توانند بصورت مستقیم اطلاعاتشان را در سامانه بارگذاری نمایند وپس از دریافت رمز یکبار مصرف روی گوشیهایشان قرارداد را امضا، تایید و ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در ایام هفته و بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمات دهی است تاکید کرد: ثبت قرارداد معاملات مسکن درسامانه جدید رایگان است.

عباسی تصریح کرد: تفاوت این سامانه با سامانه قبلی در این است که دیگر برای دریافت کد رهگیری حضور در محل مشاورین املاک الزامی نیست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد با توسعه این سامانه، بزودی مبایعه نامه‌ها و سایر قرارداد‌ها هم دراین سامانه ثبت خواهند شد.

این سامانه بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است وهدف آن رصد ونظارت بر بازار مسکن، ثبت معاملات املاک ومستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فرش ورهن اجاره مسکن است.

دریافت اطلاعات دقیق سکونت افراد وجلوگیری از تخلفات در خریدوفروش‌ها وثبت دقیق مشخصات دو طرف معامله از مزیت‌های دیگر این سامانه است.

سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ثبت قرارداد از اول فروردین به طور آزمایشی در یزد راه اندازی شد وتا کنون حدود هزار مورد قرارداد اجاره ثبت شده است. نشانی این سامانه srem.ir است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید