تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه موفق‌تر از قرعه کشی

0
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: سامانه یکپارچه فروش خودرو با ایجاد صف در انتظار برای متقاضیان خرید خودرو، موفق‌تر از روش قرعه کشی عمل کرده است.

به گزارش نبض صنعت، کریمی سنجریش کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اثرات فروش خودرو در سامانه یکپارچه در بازار گفت: این سامانه موضوع توزیع و ثبت نام خودرو را مدیریت می‌کند؛ علت تقاضای بیش از حد مردم برای ثبت نام در قرعه کشی، اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار است، در واقع مصرف کننده احساس می‌کند یارانه‌ای در فروش خودرو وجود دارد که اگر از آن استفاده نکند، ضرر کرده و منفعتی نصیب او نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: هر چقدر تولید خودرو افزایش یابد، عرضه خودرو تقویت می‌شود، این امر از هیجان مردم برای ثبت نام و خرید خودرو جلوگیری می‌کند در نتیجه تقاضای مردم کاهش می‌یابد؛ از طرفی این سامانه بهتر از روش قرعه کشی عمل می‌کند، در قرعه کشی بر اساس شانس می‌توان از یارانه بهره‌مند شد، اما در این ثبت نام متقاضیان در داخل یک صف قرار می‌گیرید که به نوبت خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت، همین عامل به مرور باعث کاهش تقاضای مردم به خرید می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در تمام کشور‌ها در فروش بعضی از مدل‌های خودرویی که تولید بالایی دارند همین اتفاق رخ می‌دهد، یعنی برای فروش خودرو باید متقاضیان در صف قرار گیرند؛ اکنون در این سامانه نیز این اتفاق رخ می‌دهد یعنی هر کسی که قصد خرید خودرو دارد در سامانه ثبت نام و در صف تحویل قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش؛ دور اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، در این دور ثبت نام، ۹۰۰ هزار متقاضی شرکت کردند که نوبت تحویل خودروی این متقاضیان در فروردین ۱۴۰۲ مشخص شد؛ دور دوم طرح در اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد که قرار است تا ۲۴ خرداد زمان تحویل خودروی متقاضیان مشخص شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید