دولت برای رفع محدودیت‌های معدن سریدون کمک کند

0
مدیرعامل شرکت ملی مس
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بهره‌برداری و راه‌اندازی از معدن سریدون به‌عنوان یکی از معادن بزرگ مس ایران ظرف چندماه آینده و در دولت سیزدهم شروع خواهد شد.‌

به‌ گزارش نبض صنعت به نقل از مس پرس، دکتر علی رستمی در نشست بررسی طرح‌های تولید و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور معاون وزیر صمت، اظهار کرد: در حوره اکتشافات در شرکت مس در پنجاه سال گذشته 7 درصد سرزمین اکتشاف شده و دارای رتبه پنجم جهان هستیم امیدواریم با توسعه  فعالیت‌های اکتشافی به رتبه 2 یا 3 جهان برسیم.

رستمی بیان کرد: در سال های 1400 و 1401 به ترتیب 130 هزار متر و 200 هزار متر اکتشافات مس در ایران با چند هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری خطر پذیر  انجام شده و قصد داریم امسال این اکتشافات را به 300 هزار متر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه گذرگاه اصلی حرکت در حوزه معدن؛ اکتشافات است، گفت: در این حوزه باید به طور ویژه دولت محترم کمک و حمایت کند و انتظار ما ایجاد مسیر سبز توسط دولت برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی می باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از  15 دستگاه حفاری اکتشافی و یک واحد آزمایشگاه مرجع معدنی در شمال غرب کشور با مشارکت دانشگاه تبریز برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی توسط شرکت ملی مس راه اندازی کردیم.

وی افزود: سال گذشته بعد از 40 سال فعالیت به تولید 300 هزار تن کاتد دست یافتیم و تلاش داریم این میزان تولید را به یک میلیون تن مس کاتد در پنج سال آینده برسانیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید