بازگشایی مجدد ثبت سفارشات چای

0
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از بازگشایی مجدد ثبت سفارشات چای دارای اظهار یا تامین ارز ۱۰۰ درصدی خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، میثم جاهدی گفت: بررسی ثبت سفارشات تمدیدی یا ویرایشی چای دارای اظهار یا تامین ارز 100 درصدی آغاز شده است.

وی ضمن برشمردن شرایط انواع ثبت سفارشات چای بیان کرد: اقدام اجرایی برای سایر انواع ثبت سفارشات چای که دارای اظهار یا تامین کمتر از 100 درصد (به دلیل نیاز به ویرایش مقدار مانده با قیمت جدید) و یا فاقد موارد فوق‌الذکر بوده یا ثبت سفارش جدید می‌باشند؛ پس از تعیین نرخ سقف ارزی در کمیته قیمت‌گذاری با بررسی وزارتخانه متبوع برای واریته‌ها و مبادی مختلف و همچنین تعیین سقف میزان واردات و سهم هر شرکت از ثبت سفارشات سالانه، پس از ابلاغ توسط معاونت توسعه بازرگانی انجام خواهد شد.

جاهدی افزود: موارد رد پرونده‌ها نیز مطابق قبل بر اساس بررسی نوبتی یا طبق درخواست کتبی شرکت‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این مکانیزم طراحی شده و اجرایی برای سایر کالاها بود که در صورت رعایت آن توسط مرجع قبلی ثبت سفارشات چای، جلوی بروز تخلفات گسترده در حوزه چای گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: هم اکنون در تلاش هستیم با اجرای این فرایند و سپس سیستمی شدن ثبت سفارشات هم در جهت شفافیت و هم تسریع در امور و حذف گلوگاه فساد گام موثری برداشته شود.

جاهدی یادآور شد: طبق نظر کارشناسان گشایش ثبت سفارشات چای پس از بروز مشکلات و چند ماه توقف، امیدی برای حل مشکلات فعالان صنف چای است که با رفع سایر موانع از قبیل تعیین کالا و نوع نرخ ارز و حجم و میزان مجاز واردات، صنعت چای کشور از بحران بوجود آمده عبور کرده و به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید