تعویق اعلام قیمت خودروهای مونتاژی

0
بیش از یک ماه از زمانی که شورای رقابت قیمت مصوب خودروهای مونتاژی را اعلام کرد می‌گذرد اما ماجرا هنوز تمام نشده است، تا جایی‌که امروز برخی شرکتها اطلاعیه ثبت‌نام و تکمیل وجه واجدین شرایط را به دلیل اعلام نشدن قیمت‌ها، از روی سایت خود حذف کردند.

به گزارش نبض صنعت، قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به کلاف سردرگمی تبدیل شده که خریداران خودرو را دچار ابهام زیاده کرده است. تا جایی که متقاضیان این خودروها نمی‌دانند در نهایت باید این خودروها بر اساس قیمت اعلامی کارخانه‌ها بخرند یا قیمت‌های مصوب شورای رقابت.

ظاهرا برخی خودروسازان، اطلاعیه ثبت‌نام و تکمیل وجه واجدین شرایط نوبت پاییز در سامانه را به دلیل اعلام نشدن قیمت‌ها، از روی سایت خود حذف کرده اند.

با توجه به اخبار واصله و حذف این اطلاعیه از روی سایت به نظر می‌رسد اعلام قیمت‌ها از سوی شورا به تعویق افتاده و باید همچنان منتظر این امر بمانیم.

بیش از یک ماه از زمانی که شورای رقابت قیمت مصوب خودروهای مونتاژی را اعلام کرد می‌گذرد اما ماجرا هنوز تمام نشده است. شرکت‌های خصوصی مونتاژ خودرو زیر بار این قیمت‌ها نمی‌روند و مشخص نیست که خریداران خودرو از سامانه یکپارچه، در نهایت محصول آنها را با کدام قیمت تحویل می‌گیرند.

بر اساس قانون، در حال حاضر اجرای مصوبات قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی و خودروهای داخلی توسط خودروسازان الزامی است و خودروسازان مکلفند تا قیمت‌های مصوب شورای رقابت را اعمال کنند. با این حال مونتاژکاران به بهانه‌هایی نظیر زیان‌دهی و کاهش حاشیه سود خود از اجرای این قانون سر باز می‌زنند.

آخرین شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که احتمالاً شورای رقابت و خودروسازان برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژی جلسات دیگری برگزار کنند و حد وسطی را برای نرخ‌های پایانی در نظر بگیرند. اما در نهایت این مصرف‌کنندگان و خریداران هستند که باید عواقب این سرکشی مونتاژ‌کاران را به جان بخرند و از جیب خود ماحصل عدم اقتدار شورای رقابت و وزارت صمت را بپردازند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید