شهر صنایع همگن پوشاک ایجاد می‌شود

0
رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: با تعاملات انجام شده با منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، ساخت شهر صنایع همگن پوشاک در این منطقه در دستور کار است.

به گزارش نبض صنعت، ابوالقاسم شیرازی امروز (چهارشنبه) در سمینار ‌هم اندیشی شهر پوشاک: طلیعه مدل اقتصادی مدیریت زنجیره ارزش در محل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی افزود: پیش از توسعه برندینگ یا مد و طراحی، لازم است ضمن توسعه تعاملات و بازرگانی خارجی به‌منظور انتقال فناوری، ظرفیت تولید محصول قابل رقابت با محصولات سایر کشورها ایجاد شود.

وی با اشاره به رایزنی‌ها برای ساخت شهر صنایع همگن پوشاک، گفت: این شهر با هدف کاهش هزینه‌های تولید، بهره گیری از ظرفیت های مختلف تخفیفات و معافیت های مالیاتی و عوارضی و عدم نیاز به روادید برای تردد فعالان اقتصادی تبعه سایر کشورها، تسهیل و و روان سازی امور اداری، در حال طراحی است.

شیرازی ادامه‌داد: تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی، بهره مندی از فرصت ها و ظرفیت های قانونی در این منطقه برای تولید صادرات محور و تأمین نیاز داخلی و با بهره مندی از آخرین سطح دانش و فناوری روز دنیا با نگاهی به آینده صنعت پوشاک ایران و جهان، از دیگر اهداف ایجاد شهر پوشاک است.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک، پس از نهایی شدن این مهم و اخذ مصوبه‌های مورد نیاز، زمینه ایجاد شهر پوشاک و استقرار صنوف مرتبط با آن فراهم شود.

اهداف برگزارکنندگان این نشست هم اندیشی، آماده‌ کردن اذهان درخصوص ضرورت ایجاد زنجیره ارزش برای فعالان اقتصادی صنعت پوشاک است که به این منظور، در دو پنل علمی و توسط سخنرانان متخصص، ابتدا موضوع توسعه زنجیره ارزش در سطح ملی و الزام‌ها و ظرفیت‌های عملیاتی آن مورد بحث قرار خواهد گرفت و سپس این موضوع به صورت تخصصی و با تمرکز روی ضرورت ایجاد «شهر صنایع همگن پوشاک» به عنوان تسریع‌کننده ایجاد مدل اقتصادی زنجیره ارزش مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید