17.8 C
Tehran
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳, ۹:۱۳ ب.ظ
خانه صنعت و تجارت شروط دریافت ضمانت نامه مستقیم صنایع کوچک اعلام شد

شروط دریافت ضمانت نامه مستقیم صنایع کوچک اعلام شد

0
طبق اعلام صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از این پس برای فعالان صنایع کوچک ضمانت نامه مستقیم صادر می‌شود. اما صدور این ضمانت نامه نیز برمبنای همان وثایق نوع اول و دوم خواهد بود.

به گزارش نبض صنعت، محمدحسین مقیسه رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک درباره روند صدور ضمانت‌ نامه به فعالان صنایع کوچک گفت: صندوق همانند سایر مؤسسات مالی و اعتباری برای صدور ضمانت‌نامه، ترکیبی از وثایق نوع اول (ملکی، سپرده بانکی، سهام و…) و نوع دوم (چک، سفته و…) را دریافت می‌کند، با این تفاوت که سعی می‌شود از متقاضیان وثیقه نوع اول کمتری دریافت شود.

او افزود : اگر  متقاضی در چند مرحله دریافت ضمانت‌نامه از صندوق، خوش‌حسابی خود را با بازپرداخت به‌موقع اقساط تسهیلات دریافتی نشان دهد، به رتبه اعتباری بالاتری دست می‌‌یابد و ترکیب وثایق دریافتی از او بیشتر از نوع وثایق نوع دوم خواهد بود.

به نقل از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، مقیسه گفت: صندوق بعضی مواقع وثایق نوع اولی که بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری نمی‌پذیرند، همچون محل اجرای طرح، دفترچه قرارداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی و… را قبول می‌کند.

او  با تاکید بر اینکه برخی از ضمانت‌نامه‌ها برای شرکت‌های با رتبه اعتباری مطلوب صرفا با تضمین اعضای هیات‌مدیره شرکت صادر می‌شود، افزود: به‌علاوه، در مواقعی که به امضای ضامن‌ها نیاز است، صندوق در مقایسه با بانک‌ها رویکرد سهل‌گیرانه‌تری در قبول شرایط مالی ضامن‌ها دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ادامه داد: صندوق با ارائه «ضمانت‌نامه خرید اعتباری» برای برطرف‌کردن نیاز به منابع مالی برای خرید مواد اولیه و ماشین‌آلات به تولیدکنندگان کمک می‌کند.

مقیسه تاکید کرد: صندوق برای ضمانت نامه‌های پیمانکاری هیچ سپرده‌ای دریافت نمی‌کند. درضمن میزان دریافت نرخ کارمزد  حدود 75 صدم درصد مبلغ ضمانت‌نامه است. به علاوه این نوع ضمانت‌نامه‌ها با دریافت وثایقی مانند چک و سفته صادر می‌‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید