تحقق رشد ۴ درصدی تولید ناخالص ملی در سال گذشته

0
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: سال گذشته رشد چهار درصدی تولید ناخالص ملی به دست آمد که عدد قابل توجه و خوبی نسبت به سایر کشور‌ها و سال‌های قبلی است.

به گزارش نبض صنعت، محمدمهدی برادران گفت: نمایشگاه فارمکس، جزو نمایشگاه‌های خوب است اما باید کار ویژه‌ای را در این نمایشگاه انجام داد که در سال گذشته رخ نداده است؛ یعنی باید برگزاری این نمایشگاه همراه با هدف، رخداد و دستاورد جدید باشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری ناظر بر هدف بوده و هدف‌ هم باید همراه با چالش باشد، افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها در فرایند تولید، بازاریابی و سیاست‌گذاری‌ها نقش دارد. بر همین اساس سال گذشته، از برگزاری این نمایشگاه‌ انتظار رشد تولید و افزایش صادرات داشتیم اما چنین اتفاقی رخ نداد و باید ضعف‌های گذشته را در این بخش پوشش دهیم زیرا پذیرش شکست، آغاز پیروزی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خصوص موفقیت‌های کشورمان در حوزه تولید، گفت: پارسال رشد چهار درصدی تولید ناخالص ملی به دست آمد که عدد قابل توجه و خوبی نسبت به سایر کشورها و سال‌های قبلی است، اما نسبت به برنامه رشد هشت درصدی نیاز به کار بیشتر داریم.

وی به رشد ۹.۵ درصدی در گروه صنعت و ۱۶.۵ درصدی در صنایع سلولوزی اشاره  کرد و گفت: همان‌طور که سال‌های قبل کسی باور نمی‌کرد پتروشیمی جای نفت را بگیرد، معتقدم صادرات در بخش صنعت دارو و مواد اولیه دارو می‌تواند به جایگاهی دست یابد که جایگزین پتروشیمی شود. ضمن اینکه نوسازی ماشین‌آلات در صنعت دارو هم یک موضوع مهم است.

برادران با اشاره به اینکه مساله عمق تولید، موضوعی جدی است، اضافه‌کرد: پیوند صنعت دارو و صنعت شیمی می‌تواند یکی از چالش‌ها و اتفاقات مهم این نمایشگاه باشد. باید صنعت شیمی را به‌عنوان صنعتی پایه هم در مقام گفتمان و هم در مقام اجرایی تقویت و پررنگ کرد، اتفاقی که می‌تواند به‌عنوان هدف، چالش و گفتمان در این نمایشگاه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید