لزوم تامین مالی توسط سرمایه گذاران پیش از ورود به حوزه صنعتی

0
عباس علی آبادی، وزیر صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاران در ورود به حوزه صنعتی پیش از هر چیز باید به فکر تامین مالی شان باشند.

به گزارش نبض صنعت، عباس علی آبادی درباره نشست برخی تولیدکنندگان با ریاست جمهور اظهار داشت: بوروکراسی پدیده جدیدی نیست و سالهاست که انتظارات تولیدکنندگان و صنعتگران با قواعد و بوروکراسی همخوانی ندارد، زیرا تولیدکننده به دنبال ساده ترین راه برای تجارت است و گاهی این شرایط برای آنان سخت می شود.

وی تصریح کرد: امروز دولت درصدد آن است که با رسیدگی به امورات فعلی، مشکلاتی که البته طبیعی است، رفع شود.

علی آبادی گفت: صنایع بزرگ در همه کشورها به طور دائم خود را با اوضاع جهانی، سرمایه گذاری های روز و مسیرهای تازه وفق می دهند تا با شرایط تطبیق پیدا کنند؛ ما هم سعی داریم با برپایی جلسات دائمی و ارتباط با مجریان و مسوولان، انجمن ها، نهادها و دانشگاه ها، نبض صنعت را در دست داشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: سرمایه گذاران در ورود به حوزه صنعتی قبل از هر چیز باید به فکر تامین مالی شان باشند که البته در شرایط استثنایی با تامین وجوه، در مقیاس های بزرگ فرایندهای پیچیده و ریسک های بزرگی دارد.

وزیر صمت ادامه داد: ما با دستور رییس جمهور درصدیم تا مسایل، مطالعه و بررسی و پیشنهادهایی طراحی شود تا برای بخش صنعت، بانک ها و تامین کنندگان مالی، جذاب و قابل قبول باشد.

وی با اشاره به اینکه در صنعت نیازمند تحولات بزرگتری هستیم، خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات پیش رو باید به لایه های عمیق تری برسیم و اقدامات اساسی تری برای ادامه فرایندها انجام دهیم که البته برخی مسایل بین صنایع مختلف مشترک بوده و برخی دیگر به طور ویژه باید بازبینی شود که ما به عنوان هدایتگر می توانیم پیشنهادهایی ارائه دهیم.

علی آبادی با تاکید به اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان نباید فقط به دنبال روش های دولتی بمانند، بلکه برای سهیم کردن مردم، جلب اعتماد و بازار گام بردارند، گفت: بسیاری از روش های ما سنتی است و نباید به این روش ها قائل باشیم و برای جلب سرمایه گذاری های مردم و شریک کردن آنان در منافع گام برداریم و وزارت صمت نیز زمینه این همکاری ها را فراهم خواهد کرد تا تامین سرمایه به درستی انجام شود.

وی با اشاره به نقش رسانه در کمک به صنعت، گفت: همه این روش ها و اقدامات باید با کار فرهنگی، سازو کارهای حقوقی و روش های اقتصادی و جلب نظرات کارشناسان اهل فن در فضایی آرام و هدفدار انجام شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید