سهم ۴۸ درصدی تهران از تولید کل کشور

0
مدیر کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه ۴۸ درصد تولید کل کشور در تهران است گفت: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در تهران فعالیت دارند.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس گزارش منتشر شده از مرکز آمار ایران، سهم اشتغال زایی بخش خدمات در استان تهران بسیار بالا است. از سوی دیگر سهم شاغلین بخش کشاورزی از کل شاغلین استان تهران بسیار ناچیز برآورد شده است.

بررسی آماری از استان تهران در بهار ۱۴۰۲ بیانگر این است که نرخ مشارکت اقتصادی در تهران در بهار ۱۴۰۲ حدود ۴۰ درصد و بهار ۱۴۰۱ حدود ۴۰.۹ درصد بوده است. نسبت اشتغال تهران در بهار ۱۴۰۲ حدود ۳۶.۹ درصد و در بهار ۱۴۰۱ حدود ۳۷.۷ درصد بود هاست. نرخ بیکاری در این استان نیز در بهار ۱۴۰۲ حدود ۷.۶ درصد و در بهار ۱۴۰۱ حدود ۷.۸ درصد بوده است.

به گفته ی حامد ویس کرمی , مدیر کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی استان تهران رصد حوزه های تخصصی دستگاه های اجرایی تاثیر بسزایی در بهبود خدمت رسانی در آن حوزه را به همراه دارد.

ویس کرمی با اشاره به حجم بالای صنایع، تولیدی‌ها و کارگاه‌ها در استان تهران افزود: استان تهران با توجه به فعالیت بیش از ۲۳۵هزار واحد کارگری و بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰هزار نفر کارگر بیمه شده از ویژگی های خاصی برخوردار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه می توان از حضور نمایندگان اعزامی وزارت متبوع  بهره بهینه در راستای اصلاح امور برد، اذعان داشت: با رصد امور اجرایی این اداره کل و شناسایی نقاط قوت و ضعف می توان خدمت رسانی مطلوبی به جوامع هدف ارائه نمود.

حامد ویس کرمی گفت: بالغ بر ۴۸درصد تولید کل کشور و بیش از ۷۰درصد شرکت های دانش بنیان در سطح استان تهران متمرکز هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای خدماتی که این اداره کل به مردم در پایتخت ام القرای جهان اسلام  به مردم ارائه می دهد ؛ بایستی سطح رضایت مندی ارباب رجوع در اولویت کارها قرار گیرد.

حامد ویس کرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در خاتمه فلسفه وجودی ارزیابی ها را کمک به ارتقا کیفیت عملکرد، بهره وری و خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات احتمالی دانست و افزود: باید از نتایج ارزیابی به نفع خود و نهایت نفع مردم شریف استفاده گردد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اهمیت جایگاه کارگر افزود: اگر کارگر نباشد رکن اصلی که همان تولید است، خاصیت خود را از دست خواهد داد. اگر کارگر نباشد، اقتصاد مقاومتی بی‌معنی خواهد بود. این کارگر است که در کنار سایر منابع انسانی همچون کارفرماها می تواند با خلاقیت، نوآوری و تلاش، کشور را در ریل موفقیت قرار داده و منجر به بهبود وضعیت تولید و حضور موثر در بازارهای رقابتی شود.

وی اضافه کرد: قطعا وجود چنین افراد موثر در حوزه اقتصاد می تواند از هرگونه خروج ارز جلوگیری کرده و به توسعه صادرات منجرشود که این موضوع در اشکال مختلف و در قالب اقتصاد مقاومتی بارها عیان شد، بطوریکه طی سال‌هایی که کشور دچار تحریم‌های مغرضانه غرب بوده و هست با تلاشهای این عناصر مهم اقتصاد کشور در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و این توسعه همچنان نمایان است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید