تدوین ۸۵ برنامه حمایتی بنگاه‌های کوچک و متوسط

0

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه اقتصادی و اشتغال در هر کشوری با محوریت بخش خصوصی امکان ‌پذیر است، گفت: ۸۵ برنامه حمایتی در ۲۵ سرفصل به فعالان اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط ارائه خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، علی رسولیان افزود: این حمایت‌ها شامل هزینه حضور در نمایشگاه‌های خارجی معتبر، برندسازی، خوشه سازی، ارتقای زنجیره کسب و کار، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و غیره است.

وی با تأکید بر اینکه برای تقویت شرکت‌های دانش‌ بنیان باید زمینه‌های لازم در کشور فراهم شود، اضافه‌کرد: اولویت واگذاری اراضی و مکان‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های دانش‌ بنیان داده شده و تا امروز به ۱۰۰ شرکت زمین با تسهیلات ۱۰ درصد معافیت واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه کسب و کارهای کوچک مانند بنگاه‌های بزرگ به فضای کاری مناسبی نیاز دارند، ادامه داد: تا امروز ۸۰۰ کارگاه تولیدی کوچک در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده، درحالی که در سال گذشته این رقم فقط ۷۹ واحد بوده است، ضمن اینکه برنامه‌ریزی ما احداث یک‌هزار و ۴۰۰ واحد برای امسال است.

رسولیان اظهار داشت: به‌ منظور مشارکت بیشتر بخش خصوصی در ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تصویب هیأت وزیران و تأیید شورای نگهبان اصلاح شده است تا فعالان اقتصادی به کمک ما بیایند و بتوانیم از ابتدای سال آینده احداث شهرک‌های صنعتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به افزایش تقاضا در بخش صنعت، کمبود زمین و تأمین آب و برق در شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأمین شد که از ابتدای امسال تاکنون موفق به تأمین ۶‌هزار و ۸۰۰ هکتار زمین جدید شده‌ و ۲ برابر سال گذشته نیز آب، برق و زیرساخت‌ تأمین کرده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مشوق برای سرمایه گذاران واقعی و فعالان اقتصادی در شهرک‌های صنعتی کشور درنظر گرفته شده است، بیان‌داشت: پروژه افزایش ظرفیت تولید و احیاء واحدهای صنعتی راکد نیز در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شده است که با کمک بخش خصوصی موفق شده‌ایم تا به امروز ۴۰ درصد از این واحدها را در قالب مشارکت و واگذاری احیاء کنیم.

اجرای برنامه آمایش سرزمین

رسولیان در ادامه به جدیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای برنامه ملی آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و افزود: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز مصمم هستیم همه فرآیندهای واگذاری زمین، ساخت و ساز، انشعابات و ارائه خدمات حمایتی را به‌صورت تمام الکترونیکی انجام دهیم تا فعالان اقتصادی در هر زمان و هر مکان به آخرین وضعیت اراضی موجود، اطلاعات کامل و برنامه‌های در دست اجرا دسترسی کامل داشته باشند.

وی اضافه‌ کرد: سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در همه استان‌ها برای پاسخ‌گویی، ارائه خدمات و پیگیری‌ درخواست‌های فعالان اقتصادی راه اندازی شده است، تا مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان هر استان مستقیم و بی واسطه با حضور مدیران ارشد ملی و استانی رسیدگی و رفع شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید