خودکفایی در تولید تایر باری با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری

0
مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: خودکفایی صد در صدی در تولید تایر باری نیازمند ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری است.
به گزارش نبض صنعت، محسن صفدری مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: در بخش تایر سواری نیاز کشور حدود ۲۸ میلیون حلقه در سال است که همین ظرفیت تولید را داریم، اما تولید واقعی ۲۲ میلیون حلقه است.
وی با بیان اینکه یکی از صنایع و محصولات راهبردی کشور، تایر به ویژه تایر‌های باری و اتوبوسی است که نیاز به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار حلقه است، گفت: در حوزه تایر باری و اتوبوسی که مخصوص کامیون ها، تریلی‌ها و ناوگان مسافربری کشور است حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار حلقه وارد می‌شود. حدود ۸۰۰ هزار حلقه هم با اضافه شدن یک واحد جدیدی که اخیرا به مدار تولید اضافه شده، در کشور تایر تولید می‌شود. ناوگان حمل و نقل کشور به شدت به این محصول وابسته است و به نوعی قوای محرکه اقتصاد در کشور به شمار می‌آید. اگر مشکلی در تامین و تولید این کالا به وجود آید، خیلی از صنایع و اصناف دچار مشکل می‌شوند.
­مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت با تاکید بر اینکه باید فناوری ساخت تایر به روز شود، اضافه کرد: دلیل اینکه کفایت لازم را در تولید این دسته از تایر نداریم این است که بیشتر کارخانجات از فناوری قدیمی بایاس یا نخی استفاده می‌کنند و باید به روزرسانی شوند و بروزرسانی فناوری ساخت تایر نیازمند تامین اعتبار از بانک‌های کشور است.
به گفته صفدری با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری نه فقط فناوری ساخت تایرباری بلکه واحد‌های تولیدی قدیمی هم به روز می‌شوند.
وی افزود: هم اکنون سالانه حدود ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار تایر باری و اتوبوس رادیال واردات داریم که با سرمایه گذاری در این صنعت از خروج ارز جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید