اشتغال یک میلیون نفر در صنعت نساجی

0
صنعت نساجی
مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت نساجی برای یک میلیون نفر در کشور شغل ایجاد کرده است و اکنون هفت هزار واحد صنعتی نساجی داریم.

به گزارش نبض صنعت، محسن گرجی اظهار داشت: ٩۶ هزار واحد صنفی و تولیدی در صنعت نساجی وجود دارد که توانسته اشتغال‌زایی کنند.

وی افزود: سال گذشته، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات داشتیم که از این رقم ٧٠٠ میلیون دلار به پارچه اختصاص دارد.

گرجی با بیان اینکه ناترازی در بخش پارچه و مواد اولیه داریم، گفت: علت رشد واردات به خاطر کم شدن قاچاق است، اکنون این صنعت وارد واردات رسمی شده است.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت بیان کرد: سال گذشته عمده بودجه نوسازی و بازسازی در حوزه بافندگی بود و تلاش ما افزایش تولیدات و تامین نیاز داخلی کشور و در مرحله بعد صادرات است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت از رشد تولیدات تقدیر کردند؛ این امر نشانگر حرکت رو به جلو در صنعت است و این نمایشگاه سکویی برای نمایش توانمندی‌های داخلی در تولید است.

۵۶٣ هزار تن واردات صنعت نساجی

شاهین کاظمی، عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران نیز گفت: در سال ١٣٩٨، ۵۴٢ هزار تن انواع اقسام پارچه و الیاف وارد کشور شد که در سال ١٣٩٩ و ١۴٠٠ به خاطر کرونا این صنعت وارد راکد شد، اما در سال ١۴٠١ هم ۵۶٣ هزار تن پارچه و الیاف وارد کشور شد.

وی افزود: واردات پارچه در سال گذشته ٧٠ درصد افزایش یافته که تولیدات رونق خوبی داشتند؛ اما پتانسیل سرمایه‌گذاری در این عرصه را داریم.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران عنوان کرد: این صنعت ارزش سرمایه‌گذاری و تولید پارچه را دارد مسئولان در وزارت صمت باید به این مباحث توجه کنند. سهم ٩٠ درصدی واردات از الیاف مصنوعی است که این ظرفیت در کشورمان وجود دارد.

ارتباط بین طراحان و صنعتگران نساجی

سجاد لطفی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز اظهار داشت: سیاست‌های این کارگروه تامین چرخه مد است.

وی بیان داشت: هنرمند و صنعتگر در کنار یکدیگر قرار دارند و این نمایشگاه ظرفیت خوبی برای شناسایی فرصت‌ها است.

لطفی تاکید کرد: طراحان و صنعتگران باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا این صنعت رونق بگیرد و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید