پیگیری واردات خودروهای اقتصادی

0
مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت می گوید: اولویت وزارت صمت، واردات خودرو است اما اگر خودرویی استاندارد لازم را نداشته باشد وارد نخواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، قرار شده خودروهای وارداتی که ثبت نامشان اسفند ۱۴۰۱ بود، 3 ماه بعد از ثبت نام تحویل مشتریان شود؛ متقاضیان این طرح باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب خود مسدود می‌کردند که به گفته مهدی ضیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت اگر متقاضیان این مبلغ را در حساب خود مسدود می کردند مجاز به ثبت نام در این طرح بودند.

به گفته ضیغمی، ۳۳ هزار نفر برای خودرو‌های وارداتی ثبت‌نام کردند که با انصراف ۲ هزار نفری، اکنون تعهدات وزارت صمت برای ۳۱ هزار نفر است که باید به آنها پاسخگو باشیم و با روشی که پیش می‌رود امیدواریم این خودرو‌ها تا آخر آذر تحویل داده شود همچنین امید داریم تعداد قابل توجهی خودروی هیبرید و هیبرید پلاگین نیز وارد شود.

­بر اساس بند یک آئین نامه قانون واردات خودرو، اولویت واردات با خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو است؛ فهرست خودروهای وارداتی منتشر شد، در آنها خودروهایی مانند چانگان، هیوندای، زوتی، فیدلیتی و دیگنیتی، کیا، فولکس واگن و فیات است.

رضوانی فر رئیس کل گمرک می‌گوید: در واردات خودرو سقف قیمتی تعیین شده در نظر گرفته شده و بر این اساس خودرو‌هایی که کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند وارد شده است.

به گفته رئیس کل گمرک در پنج ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۳۲۳ دستگاه خودرو سواری به گمرک اظهار و از این میزان هزار و ۲۱۸ دستگاه ترخیص شده که بیشترین تعداد آمار ترخیص متعلق به بندر شهید باهنر و بعد از آن گمرک شهریار است.

وی ادامه داد: ارزش دلاری خودرو‌های ترخیص شده ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده البته گزارش گمرک از خودرو‌های وارداتی برمبنای مدارکی است که وارد کننده به گمرک ارائه کرده است.

رضوانی فر با اشاره به قانون واردات خودرو‌های کمتر از ۲۰ هزار یورو، گفت: در قانون واردات سقف ارزش خودرو، ۲۰ هزار یورو بوده، از این رو ارزش خودرو‌های وارد شده هم کمتر از ۲۰ هزار یورو است.

رئیس کل گمرک در خصوص اولویت واردات بر مبنای خودرو‌های زیر ۱۰ هزار یورو، افزود: خودرو‌های زیر ۱۵۰۰ سی سی با قیمت پایین‌تر هم موجود است، اما خودرو لوکس در بین خودرو‌های وارداتی موجود نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید