گزارش نگهداری ذرت های آلوده در صحن مجلس ارائه می شود

0
ذرت آلوده
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گزارش نظارت میدانی از انبارهای نگهداری ذرت های آلوده را صبح دوشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس ارائه می‌کنیم.

به گزارش نبض صنعت، محمد جواد عسکری در زمینه ذرت های آلوده در سیلوی اسدآباد همدان، گفت: وظیفه ما نظارت بر روند و عملکرد دستگاه‌های متولی اجرایی است، بر اساس گزارش های دریافتی 23 هزار تن ذرت در انبارهای اسدآباد برای توزیع در غرب و شمالغرب کشور ذخیره شده که از این میزان حدودا 10 هزار تن مصرف و 13 هزار تن دیگر آن باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه گزارش دستگاه‌ قضایی بر اساس مستندات و همچنین گزارش دامپزشکی استان همدان دال بر آلودگی ذرت‌های نگهداری شده در انبارهای اسدآباد است، عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی موضوع آلودگی ذرت ها را رد کرده اما روز یکشنبه هفته آینده به همراه مسئولین کشوری و استانی با حضور در شهرستان اسدآباد از نزدیک مسائل را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مستندات ارائه شده توسط دستگاه قضایی در زمینه ذرت های آلوده دقیق هستند و نگرانی‌های وجود دارد که برای رفع آن شخصا از منطقه بازدید و گزارش آن را هفته آینده ارائه می‌کنم، افزود: حدود 22 بار از بنادر و مبادی ورودی نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی بازدید کرده‌ام، اگر در زمینه ذرت‌های آلوده کوتاهی رخ داده باشد با کسی تعارف نداریم و با افراد خاطی از جایگاه نظارتی برخورد جدی می‌کنیم.

عسکری با بیان اینکه این احتمال داده می‌شود که آلودگی ذرت‌های وارداتی در حوزه نگهداری رخ داده است، تصریح کرد: در مواردی شاهد بوده این که محموله‌هایی ناخالصی داشته اند که گزارش آن را به سازمان بازرسی و رئیس مجلس ارائه کرده ایم و در برخی از موارد نیاز بوده تا به رئیس جمهور موضوع اطلاع داده شود تا اشکالات را رفع کنند. تلاش ما کمک به دولت است و انصافا روند رو به جلویی در حوزه پیگیری‌ها و حل مشکلات مردم داشته است اما تلخ شدن کام مردم تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه اگر دستگاهی در سطح ملی، استانی و یا شهرستانی در زمینه ذرت های آلوده کوتاهی کرده باشد مصداق ترک فعل است و با آن برخورد می‌شود و برخوردها در زمینه سلامت مردم و امنیت غذایی جدی است، گفت: گزارش نظارت میدانی از انبارهای نگهداری ذرت های آلوده را صبح دوشنبه هفته آبنده در صحن علنی مجلس ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید