دولت تولیدكنندگان كاغذ را از مالیات بر ارزش افزوده معاف كند

0
کارخانه کاغذ
رئیس اتحادیه فروشندگان كاغذ و مقوای ایران گفت: وزارت اقتصاد از تولیدكنندگان داخلی ۹ درصد مالیات ارزش افزوده دریافت می‌كند درصورتی كه این مالیات باید حذف شود تا كارخانه كاغذ پارس و مازندران كاغذ را ارزان تر در اختیار مصرف كنندگان قرار دهند.

به گزارش نبض صنعت، حمید نیكدل اظهار كرد: در حال حاضر قیمت كاغذ نسبت به دیگر كالاها بالا نیست چون قیمت یك بسته كاغذ۴A حدوداً ۱۴۰ هزار تومان است و قیمت بالای كتاب و دفتر به چاپ و ویراستاری و غیره بر می گردد.

وی با بیان اینكه قیمت یك دفتر ۵۰ برگ باید درحدود ۲۰ هزار تومان باشد افزود: یك دفتر ۱۰۰ برگ با جلد فانتزی هم با احتساب ۲۰ درصد سود، باید با قیمت بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان به دست مصرف كننده برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان كاغذ و مقوای ایران در مورد راهكارهای اقتصادی شدن قیمت تولید و توزیع دفاتر مشق و كاغذ تأكید كرد: الان وزارت اقتصاد و دارایی از تولیدكنندگان داخلی ۹ درصد مالیات ارزش افزوده دریافت می‌كند درصورتیكه كاغذ یك كالای فرهنگی است و در سبد خانوارها جای دارد لذا باید این مالیات حذف شود تا كارخانه كاغذ پارس و مازندران كاغذ را ارزان تر در اختیار مصرف كنندگان قرار دهند.

نیكدل با بیان اینكه قیمت كاغذ نسبت به قیمت جهانی خیلی بالا نیست گفت: اگر دریافت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده از تولیدكنندگان لغو شود قطعاً تا حدودی روی قیمت كل دفتر اثرگذار است.

رئیس اتحادیه فروشندگان كاغذ و مقوای ایران با اشاره به اینكه تولید هر یك ورق كاغذ ۴A حدود ۱۰ لیتر آب می‌برد اظهار كرد: در حال حاضر ۸۰ درصد محصولات كاغذی ما وارداتی است و از آنجایی كه ما در مرز خشكسالی قرار داریم و توان تولید كاغذ به صورت فراوان در كشور نیست لذا دولت باید با كاهش عوارض واردات را آسان تر كند و ارز را به راحتی در اختیار تجار قرار دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید