۴۶ مرکز تجاری فعال داریم

0
رئیس اداره رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ مرکز تجاری فعال داریم، گفت: برای تأسیس مرکز تجاری در کشور عربستان مجوز صادر شد که در شهر جده کار خود را آغاز کرد.

به گزارش نبض صنعت، محمد رجب نژاد رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در مورد وضعیت مراکز تجاری اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶ مرکز تجاری فعال داریم و برای تأسیس مرکز تجاری در کشور عربستان هم مجوز صادر شد که در شهر جده کار خود را آغاز کرده است. همچنین برای تأسیس مرکز تجاری در کشورهای قرقیزستان، مالزی و اندونزی نیز مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: مرکز تجاری مختص بخش خصوصی است و حتی شرکت‌های زیرمجموعه نهادهای دولتی هم نمی‌توانند مجوز مرکز تجاری بگیرند. معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با وزارت امور خارجه تاکید کرده که با مراکز تجاری همکاری و تعامل شود.

رایزن بازرگانی به عنوان یک دیپلمات کمی محدود است اما مرکز تجاری می‌توانند بازاریابی کنند، مشاوره دهند و حتی قرارداد ببندد؛ به عنوان نمونه مرکز تجاری ما در ارمنستان، روسیه و قطر بسیار فعال هستند و به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کمک زیادی می‌کنند.

رجب نژاد به بخش آفریقا اشاره کرد و افزود: تعداد مراکز تجاری ما در آفریقا رو به افزایش است و در کشورهایی همچون نیجریه، اوگاندا، ساحل عاج، زیمبابوه، کنیا، الجزایر و… مرکز تجاری فعال داریم.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در مورد نظارت بر مراکز تجاری، گفت: برای دادن مجوز به مراکز تجاری یک موافقت اولیه به مدت یک ساله، ۶ ماهه و یا سه ماهه می‌دهیم. اولویت ما با کسانی است که هم سرمایه خوبی دارند و هم در کشور هدف مکانی همچون انبار، دفتر تجاری و… دارند. در این مدت دفاتر تخصصی سازمان توسعه تجارت ایران بر عملکرد مرکز تجاری نظارت می‌کنند و در صورتی که فعال نباشند مجوز مرکز ابطال می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید