تصمیمات آنی؛ مانع پیش‌روی صنعت حلال

0
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصمیمات آنی و دفعتی را از موانع پیش روی توسعه صنعت حلال برشمرد و گفت: محدودیت‌های موجود در حوزه صادرات موجب شده که تجار نتواند از بازار محصولات حلال به درستی استفاده کنند.

به گزارش نبض صنعت، علی جدی درباره صنعت حلال، گفت: با وجود اینکه در حال حاضر این صنعت گردش مالی مناسبی دارد اما نسبت به استفاده از این ظرفیت بی‌توجهی شده است که یکی از دلایل این موضوع را باید در ممنوعیت صادرات مواد غذایی جستجو کرد به طور مثال صادرات گوشت تا سال گذشته ممنوع بود.

وی با بیان اینکه صادرات بسیاری از محصولات غذایی در کشور ممنوع شده و این موضوع در سهم ایران در صنعت حلال اثرگذار است، ادامه داد: محدودیت‌های موجود در حوزه صادرات موجب شد که تجار نتواند از بازار محصولات حلال به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ما صادرات خوبی در حوزه محصولات لبنی و میوه داریم، اضافه کرد: از آنجا که از سال گذشته محدودیت‌های موجود در حوزه صادرات مواد غذایی مانند گوشت برداشته شد، ظرفیت استفاده از این بازار فراهم شده و باید بستر لازم فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر تجار آمادگی فراهم کردن بستر صادرات را دارند اما تصمیمات دفعتی مانع پیش روی آن‌ها است به این معنا که تجار مطرح می‌کنند چه تضمینی وجود دارد که سال دیگر دوباره برای صادرات محصولات غذایی ممحدودیت ایجاد نشود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برندسازی از دیگر اقداماتی است که برای افزایش سهم ایران در بازار محصولات حلال باید مورد توجه قرار گیرد، معرفی محصولات غذایی ایرانی به عنوان کالایی با کیفیت می‌تواند نقش موثری در بهبود وضعیت ما در صنعت حلال داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید