حمایت از معادن کوچک مورد غفلت واقع شده است

0
رییس کمیته معدنی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت در سال‌های گذشته قدری در حمایت از بخش خصوصی و معادن کوچک مقیاس غفلت و کوتاهی داشته است.

به گزارش نبض صنعت، فرهاد طهماسبی افزود: با توجه به نگرانی فعالان در بخش معادن کوچک مقیاس که بیشترین اشتغال را دارند نیاز است تا حمایت جدی از آنها شود.

وی با اشاره به مشکلات فعالان حوزه معدنی بیان کرد: بحث اصلاح قانون معادن مدت ها در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی است که به‌تدریج آماده ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می شود.

رییس کمیته معدنی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری بخش خصوصی و کمک مجلس در احکام لایحه هفتم برنامه توسعه و اختصاص منایع جهت بهبود زیرساخت ها، شاهد رونق بهتر بخش معادن و صنعت در کشور و استان کرمان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان به عنوان یکی از قطب های صنعت و معدن کشور شناخته شده و سهم اشتغال‌ قابل توجهی در تحقق وعده های اشتغالی دولت دارد.

طهماسبی اظهار داشت: کمک بخش دولتی به معادن کوچک باید در سیاست گذاری ها، ریل گذاری ها و لوایح بودجه سالانه و برنامه هفتم توسعه به صورت ویژه برای استان کرمان دیده شود تا فعالان معدنی از این حمایت ها بهره مند شوند.

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن آماده شنیدن در خواست ها و نیازها و موارد دیگر است و از افکار و سلایق خوب ناامید نیستیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید