ترکیه خودروی پرنده تولید می‌کند؟

0
خودروی پرنده
«تکنو فست» یکی از فستیوال‌های تکنولوژی ترکیه است که هرساله برگزار می‌شود. در جریان تکنو فست امسال، ترکیه از خودروی پرنده خود رونمایی کرد.

به گزارش نبض صنعت، در جریان «تکنو فست» ترکیه، یک خودروی پرنده رونمایی شد که طبق ادعای تولیدکنندگان آن می‌تواند در لحظه، از حالت خودرو به هواپیما تبدیل شود. تکنو فست، یک فستیوال یا نمایشگاه تکنولوژی است که هر ساله برگزار می‌شود و امسال از تاریخ 27 سپتامبر تا یک اکتبر و به مدت پنج روز در ازمیر ترکیه برگزار شد.

خودروی پرنده AirCar؛ اولین خودروی پرنده ترکیه

در حالی که در تکنو فست امسال ترکیه محصولات بسیاری رونمایی شد، خودروی پرنده که تحت برند AirCar به نمایش عموم درآمد، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد.

یکی از مهندسان این شرکت با نام مهمت توران در گفتگو با خبرگزاری آناتولی، وزن خالص این خودرو را نزدیک به 450 کیلوگرم اعلام می‌کند.

توران گفت: این خودرو 50 کیلومتر را می‌تواند با حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت طی کند و هدف از ساخت آن، ارائه راه حلی مناسب برای معضل ترافیک است.

وی اشاره می‌کند: فعالیت‌های مربوط به ساخت و توسعه خودروی پرنده از حدود سه سال گذشته آغاز شد. بنابراین احتمالاً در سال 2025 بتوان مجوز پرواز را کسب کرده و داخل خاک ترکیه از مکانی به مکان دیگر جابه جا شد.

توران در مورد آزمایش‌های فنی خودرو ادامه داد: تا به حال حدود 100 پرواز آزمایشی با این خودرو انجام شده که توانسته‌ایم حدود 15 دقیقه روی هوا و در ارتفاع 30 الی 40 متری پرواز کنیم.

خودروی پرنده

مشکلات احتمالی خودروی پرنده

باتوجه به اینکه کشور ترکیه سابقه درخشانی در وعده‌های مربوط به بخش صنعت خود نداشته، احتمال عملی نشدن این پروژه نیز دور از انتظار نیست.

اولاً «خودرو» به محصولی گفته می‌شود که دارای حداقل تعداد چرخ جهت طی کردن مسافتی روی جاده باشد؛ درحالی که روی این خودرو، هیچ چرخی به چشم نمی‌خورد.

از سوی دیگر اگر در نسخه نهایی، چرخ نیز روی این محصول قرار گیرد، باتوجه به عکس‌های منتشر شده از آن، احتمالاً عرض خودرو به دلیل وجود باله‌ها، بیشتر از حد معمول بوده و خودرو در یک لاین استاندارد جاده، جای نگیرد.

همچنین یکی از مهم‌ترین استانداردهای خودرویی در حال حاضر، استاندارد برخورد با عابر پیاده بوده که در داخل کشور نیز اخیراً عملی شده است. اگر هنگام رانندگی، باله‌های خودروی پرنده قابلیت جداسازی از آن را نداشته باشند، احتمالاً در هنگام تصادفات، بسیار خطرناک‌تر از خودروهای معمولی باشند.

بنابراین به طور کلی طرح‌های فوق، می‌تواند از دور بسیار جذاب و جالب به نظر برسد؛ اما برای عملی کردن این پروژه‌ها، موانع بسیاری وجود دارد که پیش از آغاز آن به ذهن نمی‌رسد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید