تعادل به بازار تایر باز می گردد

0
بازار تایر
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: تولید کنندگان تایر با تامین مواد اولیه و تخصیص ارز، تولید را افزایش داده و نیاز بازار را تامین می‌کنند و تعادل عرضه و تقاضا به بازار باز می‌گردد.

به گزارش نبض صنعت، مصطفی تنها با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای انجمن تایر ایران با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: اکنون ارز مورد استفاده صنعت تایر به ارز ٣٨ هزار تومانی (ارز مبادله‌ای) تبدیل شده و ارز پتروشیمی‌ها نیز به همین ارز تغییر کرده است که به موقع تخصیص نمی‌یابد.

وی افزود: مواد اولیه تولید تایر که ٧٠ درصد قیمت را تشکیل می‌دهد، ٣۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که آخرین افزایش قیمت تایر برای اسفندماه سال گذشته بود و کمتر از افزایش هزینه‌های این صنعت بود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه افزایش قیمت ٢٠ درصدی برای صنعت تایر در نظر گرفته شده است، گفت: این رقم می‌تواند بخشی از زیان‌دهی کارخانه‌ها را کم کرده و افزایش تولید را رقم بزند.

تنها عنوان کرد: در ۶ ماه نخست امسال عدم تخصیص به موقع ارز باعث شد تا کارخانه‌ها با کمبود مواد اولیه موجه شوند و تولید کاهش یابد به گونه‌ای که در همین مدت کاهش قابل توجهی در تولید داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: اکنون با افزایش ٢٠ درصدی شاید سوددهی کارخانه‌ها تامین نشود، اما با کاهش زیان‌دهی، تولیدکنندگان با تمام توان تولید خواهند کرد و با تخصیص به موقع ارز، تعادل در عرضه و تقاضا به بازار باز می‌گردد.

این فعال صنفی با بیان اینکه با کمبود تولید شاهد افزایش غیرمعقول قیمت‌ها بودیم، گفت: تایری که قیمت واقعی آن به عنوان مثال ۱.۵ میلیون تومان در بازار بود، در بعضی از جاها بین ۲.۵ تا ٣ میلیون تومان به فروش می‌رفت.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر از مردم خواست تا اسیر دلالان نشوند و قیمت‌های مصوب را از سامانه ١٢۴ پیگیری کنند، گغت: اختلاف قیمت تایر در فروش افزایش یافته بود و دلالان با استفاده از سایت‌ها اقدام به سوءاستفاده از مردم کرده بودند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید