سازمان حمایت به گرانی قطعات یدکی خودروهای چینی رسیدگی کند

0
قطعات یدکی
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، هر خودرویی که وارد کشور می‌شود باید خدمات پس از فروش آن نیز ارائه شود بنابراین در صورتی که واردکننده‌ای خودرو وارد کرد اما نتوانست قطعات یدکی موردنیاز آن را تامین کند، سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به موضوع ورود کند.

به گزارش نبض صنعت، علی جدی درباره افزایش قیمت قطعات یدکی خودروهای چینی، گفت: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، هر خودرویی که وارد کشور می‌شود باید خدمات پس از فروش آن نیز ارائه شود بنابراین در صورتی که واردکننده‌ای خودرو وارد کرد اما نتوانست قطعات یدکی موردنیاز آن را تامین کند، سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به موضوع ورود کند.

وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت صمت باید با شرکت‌های واردکننده‌ای که الزام به ارائه خدمات پس از فروش دارند اما در این زمینه اهمال می‌کنند، برخورد کند تا مردم از بلاتکلیفی که در حوزه تامین قطعات دارند، نجارت پیدا کنند.

جدی اضافه کرد: قطعات خودروهای چینی یا در داخل مونتاژ می‌شود یا وارد شده که در هر دو  حالت شرکت‌های خودروساز واردکنندگان این خودروها تعهد ارائه خدمات پس از فروش دارند و باید نیاز مصرف‌کننده چه در تامین و چه در تعویض قطعات را رفع کنند.

وی درباره گرانی قطعات خودرو و وجود قطعات تقلبی در بازار، تصریح کرد: تا وقتی که ساختار خودروسازی کشور رقابتی نشود و رقابت کامل شکل نگیرد، زمینه‌های سوءاستفاده وجود دارد از آنجا که تولید خودرو در انحصار خودروسازان است، قطعاتی که برای این خودروسازان تولید و تائیدیه آن‌ها را دریافت می‌کند، نیز انحصاری است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید