صادرات به عراق با چالش مواجه است

0
معاون صنایع عمومی وزارت صمت به رشد ۱۷ درصدی تولید صنعت نساجی و صنایع وابسته بر اساس آمار بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در صادرات به کشور عراق با چالش مواجه هستیم.

به گزارش نبض صنعت، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در زمینه ماشین آلات  صنعتی داخلی شاهد رشد چشمگیری در کشور بوده ایم.

وی گفت: همچنین رشد ۱۷ درصدی تولید صنعت نساجی و صنایع وابسته بر اساس آمار بانک مرکزی در سال گذشته را شاهد بوده ایم به طوری که در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد در صنعت نساجی را شاهد بودیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به داخلی سازی ۷۰ درصدی در صنعت کفش گفت: پیش از این ۵۵ درصد محصولات از مواد اولیه داخلی تولید می‌شد که امروز این میزان به ۷۰ درصد رسیده است به خصوص در زیره کفش و پلی اورتان که در ۲ سال گذشته وارد کننده بوده ایم نه تنها تامین کننده نیاز داخل هستیم بلکه صادرکننده هم هستیم. همچنین در زمینه چسب و چرم مصنوعی در همین نمایشگاه تنوع و محصولات جدید به چشم می‌خورد.

برادران گفت: هم اکنون در صادرات به کشور عراق با چالش مواجه هستیم. در زمینه رفع تعهد ارزی عمدتا خود عراق اقبالی به دلار ندارد و عراقی‌ها سعی دارند با وجه رایج خودشان و یا ریال مبادله صورت گیرد و وادار کردن فعالان اقتصادی ما به رفع تعهد ارزی چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید